Liesbeth

Dag allen,

In het kader van de internationale Week 2004 wordt er morgen een congres georganiseerd over ontwikkelingssamenwerking. Het lijkt een erg leuk en interessant congres te worden, en het kost maar 5 euro, waarvoor je ook nog eens een gratis lunch krijgt:

Congres

  • Wat is eerlijk? –
    Over de verhouding tussen Nederland en Afrika

Bijna dagelijks vallen er enveloppen door de bus met het verzoek ontwikkelingsorganisaties financieel te steunen. Los van de vraag of het wel binnen je krappe studentenbudget past kun je je afvragen hoe zinvol al deze investeringen zijn.
Zet de hulp die deze organisaties bieden zoden aan de dijk of is Afrika meer gebaat bij een goed beleid van de Nederlandse politiek ten opzichte van dit continent? Of ligt de oplossing juist bij het stimuleren van economische investeringen in Afrika? Dit en meer is onderwerp van het congres.
Lezingen, discussie en workshops van je eigen voorkeur geven je de kans nieuwe inzichten te verwerven over bijvoorbeeld AIDS-problematiek, de positie van vrouwen of schuldenkwijtschelding. Natuurlijk zal het International Week thema ‘eerlijkheid’ overal in doorklinken.

Sprekers:
Arend Huitzing
(Ministerie van Buitenlandse Zaken)
Jan Ruyssenaars
(Novib)
Vamba Sherif
(Schrijver van Afrikaanse afkomst)

Workshops:
Artsen zonder Grenzen – positie van vrouwen
Cordaid – AIDS-problematiek
Oikos Xplore – schuldenkwijtschelding
AfroNeth – cultuurbehoud

Je kunt je nog opgeven bij Welmoed Veurman (tel: 06 44710397). Het congres vindt plaats in het gebouw van de Stedelijke Muziekschool Groningen, in de St. Jansstraat tegenover de Martinikerk. Het congres wordt o.a. georganiseerd door WINGS.
[/b]

He, erg interessant! Jammer dat ik mn werk niet meer kan afzeggen. Wie gaat wel heen en kan even voor mij luisteren? Ben wel benieuwd namelijk

Alladin schreef: He, erg interessant! Jammer dat ik mn werk niet meer kan afzeggen. Wie gaat wel heen en kan even voor mij luisteren? Ben wel benieuwd namelijk

Ik heb ongeveer hetzelfde euvel. Beetje jammer.
Het lijkt me wel erg interessant.

misschien nog een aardig artikel: