JWJ

Helaas heeft de gemeente Groningen besloten dat er geen wk-finale gekeken mag worden op een groot scherm op de Grote Markt. Ben je het hier niet mee eens, teken dan de petitie:

http://petities.nl/petitie/wk-2010-sche ... ingen#tabs

(kijk vooral eens bij prominenten :? )

Je kunt als student natuurlijk nog altijd in de kindervriendelijke Barnsteenstraat en Jadestraat kijken...

:shock: Hier had ik me zo op verheugd na de kwartfinale en halve finale gemist te hebben! Weet je ook wat de achterliggende gedachte van de gemeente is?

Volgens komt een eventueel groot scherm sowieso niet in de binnenstad. Kom anders allemaal gewoon op soos kijken, veels te mooi!

Het gemeentebestuur is bang voor een verstoring van de openbare orde (vooral als Nederland verliest). Ze kunnen de veiligheid niet garanderen. Daarnaast is de horeca tegen. Beetje jammer vooral omdat burgervader Rehwinkel het zelf ook een leuk idee vindt: Peter Rehwinkel op z'n twitter: "Ik zou zo'n scherm toch best leuk vinden!".

C.A. schreef: Volgens komt een eventueel groot scherm sowieso niet in de binnenstad. Kom anders allemaal gewoon op soos kijken, veels te mooi!

Soos valt tegen, de stad is veel mooier...

Lekker positief David...

Haha :)

Herbsgarden
  • waarschijnlijk ook geen scherm op Drafbaan. Hiermee is de laatste kans op een groot feest in Groningen .

(Ik kan er persoonlijk niet echt om huilen. Heb één keer Koninginnedag gevierd op Museumplein en dat was de hel: je moet kilometers met je bier sjouwen en kan nergens fatsoenlijk piesen. Heerenhuis of Café Merleyn is dan op veel vlakken een betere optie.)

C.A. schreef: Volgens komt een eventueel groot scherm sowieso niet in de binnenstad. Kom anders allemaal gewoon op soos kijken, veels te mooi!

Is de soos open op zondag?

Is het niet gewoon een wens van de horeca? Zij lopen een hoop omzet mis als niet iedereen op 'groot scherm' in de kroeg zit te kijken...

Zelfs in Dalfsen hebben ze een groot scherm in het dorp

Holsappel schreef: Zelfs in Dalfsen hebben ze een groot scherm in het dorp

Maar in Dalfsen heb je ook geen openbare orde die verstoord kan worden.

Het gaat ook om de hoge kosten die het evenement schijnt te hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=I9S-aHBZ ... re=channel