Rinze

Aangezien gister mijn fietssleutel is gebroken, staat mn fiets nu op slot en dan kun je er zo weinig mee. Daarom wil ik het slot doorknippen of doorzagen. Heeft iemand hier een mooi apparaatje voor? Ik hoor het graag!

Zagen met een ijzerzaagje geef ik je bij de meeste goeie sloten (axa frameslot bijv.) weinig kans mee, want (is mijn ervaring) het staal van dat slot is harder dan het zaagje...

Slijptol helpt je hier doorgaans goed mee, kwestie van een paar tellen dat het slot aan diggelen ligt. Heeft je pa er geen een? (mijne wel, maar ehh k zie dat logistiek technisch niet zo zitten om die uit te lenen 8) )

Dat van dat ijzerzaagje ben ik inmiddels ook achter. Een slijptol zou ik inderdaad veel aan hebben, maar zou er een GSV'er zijn die zo'n ding heeft?

Waar staat ie? Als het ergens in de stad is kun je misschien bij een fietsenmaker aan om tegen borg zo'n slijptol te lenen voor een paar tellen. Moet de fiets wel een beetje in de buurt staan van een stopcontact.
Heb ik vorig jaar ook een keer bij de PPSW-faculteit gehad, en met succes verholpen.

Als die fiets op Zernike staat kun je daar even langs de fietsenmaker, die knipt dat ding gratis door.

Hahaha! Hij heeft 'm gister van Zernike naar Vinkhuizen getild :D

ik gebruikte altijd een hamer, maar dat wist je al...
succes in ieder geval! ;)

En anders zet je 'em gewoon ergens midden op het station neer, dan wordt het voor je gedaan door de milieudienst.

De fietsenmaker heeft ook zo'n magneet en een speciaal tangetje waarmee je het stukje sleutel nog uit het slot kunt krijgen. Als je de andere helft dan ook nog hebt, maakt ie zo een kopietje. Tenminste wel die ene fietsen/slotenmaker achter de AH in Vinkhuizen.

Je kan ook bij Doornbos het laten doorknippen. Gratis

De klus is inmiddels geklaard met dank aan amice Van der Weerd zn slijptol.

volgende keer gewoon een zwerver zoeken, die hebben al 3 van mijn vorige fietsen van hun slot ontdaan

Hoe vaak breek jij je sleutel af dan?