Eline

Beste (vrouwelijke) GSV'ers,

Wat ga jij doen als je afgestudeerd bent? Hoe kijk jij aan tegen het maken van carrière? Wat verwacht je met je opleiding te gaan doen, hoe zie je dat voor je: een baan en kinderen? Is daar nog wel ruimte voor in deze maatschappij? En hoe zie jij jezelf op de werkvloer? Dit zijn zo wat onderwerpen waar je weleens over nadenkt, maar waar niet veel over wordt gesproken. Als LEF besloten we daar verandering in te brengen en een avond te organiseren met als thema ‘vrouw en carrière’. Het doel van de avond is om je te laten nadenken over je studie en wat je ermee wilt gaan doen.

We hebben voor de avond twee vrouwen uitgenodigd die beiden gestudeerd hebben en daar op dit moment verschillend mee omgaan. Tineke Huizinga, tweedekamerlid van de Christen Unie en Fabienne Rietdijk, gestudeerd in Edinburgh en heeft op dit moment gekozen fulltime moeder te zijn.

Om samen na te denken over dit onderwerp, zal de avond een opzet hebben waarin drama, stellingen en discussie elkaar zullen afwisselen.

De avond wordt gehouden op 27 maart vanaf 19.30 in de Lichtboei (Haddingedwarstraat). Voor meer info, mail naar lefgroningen at gmail.com, houd het forum in de gaten of spreek één van de LEF meiden erop aan.

Trouwens, niet alleen vrouwen maar ook mannen zijn van harte welkom!

We hopen je te zien op de 27e!

Namens LEF, haar praeses, Willeke Meindertsma.

LEF is het vrouwendispuut van S.E.S.Ichthus Groningen

Ik vermoed dat de poster door een vrouw gemaakt is .

M.n. de onderste lettertjes van de poster zijn bijna onleesbaar...

Maar goed, leuk initiatief i.i.g. ;).

En dat alles onder de kop 'Amicale rivaliteiten'. Typisch.

Carloz schreef: Ik vermoed dat de poster door een vrouw gemaakt is . M.n. de onderste lettertjes van de poster zijn bijna onleesbaar... Maar goed, leuk initiatief i.i.g. ;).

je bedoelt de frisse kleurstelling zeker? :P

Niet zo flauw jongetjes :wink:
Maar ik denk dat ik voor die kindjes ga...., laat die carrière maar zitten :lol:

Kan prima samen joh

Carloz schreef: M.n. de onderste lettertjes van de poster zijn bijna onleesbaar...

Misschien voor mannen moeilijk te lezen :lol: , ik kan het prima zien!

Eline schreef: LEF is het vrouwendispuut van S.E.S.Ichthus Groningen

Wat zou LEF betekenen? Ik ben al zo ver als 'Evangelische Feministes', maar ik kan die L nog niet goed plaatsen.

Linkse?

Lijpe?

LEF schreef: LEF staat voor Latere et Emergere Feminae: vrouwen die uit het verborgene opkomen. Daarnaast kun je van LEF ook maken: Liberté Egalité Fraternité(zusterschap), Lijst Evangelische Feministen en L'Esprit des Femini. LEF, znw. onz., geen mv. Van hebr. Lêb, hart. Het woord is in de volkstaal gekomen uit de taal der Israëlieten. Moed, durf. Gewoonlijk in de verbinding lef hebben, moed hebben, durven, het hart hebben. (uit woordenboek der Nederlandse taal)

handig, multi te interpreteren :lol:

Puik hoor, Havinga, goed geraden! De L zou ook nog voor 'lelijke' kunnen staan, maar dat is natuurlijk puur subjectief.

Mausie, ik dacht het, jij schreef het.

Wat weer een toonzetting in dit topic! Ik dacht (om het wat te nuanceren) meer aan Lieflijke Evangelische Feministes...

Lijvige

Luctor et Emerergo, afd. Fryslân (ofzo)

Ursa schreef:
Eline schreef: LEF is het vrouwendispuut van S.E.S.Ichthus Groningen

Wat zou LEF betekenen? Ik ben al zo ver als 'Evangelische Feministes', maar ik kan die L nog niet goed plaatsen.

Als je het echt wilt weten, check dan: www.freewebs.com/lefgroningen

Roze! Lief! Vrouwelijk! Knorretje!

Aaaargh!!!

Vrouwen met LEF, dat zeker...

Hela, die derde van onder en tweede van rechts ken ik! Goh, ik had je niet herkend zonder masker...

Wie dan?....namen?! proof it :wink: wij zijn wel benieuwd.