TheoSikkema

De OV-cie presenteert u het volgende:

Zoals u allen weet, zullen er op woensdag 3 maart gemeenteraadsverkiezingen gehouden worden. Elke Nederlander van boven de 18 jaar, dat wil zeggen: geboren voor of op 3 maart 1992, heeft het recht om zijn mening te laten horen door middel van het uitbrengen van zijn stem. Lokale politiek lijkt slechts onder een klein deel vand e bevolking te leven, terwijl het naar onze mening wel een ieder aangaat.
Omdat wij van mening zijn dat een weloverwogen keus meer cachet heeft dan een onbezonnen keus, willen wij u lichtelijk helpen in het maken van een keuze. Daarom het volgende:

Op donderdagavond 18 februari zal er op soos (Hereweg 40) een avond gehouden worden in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen. Een tweetal partijen krijgt gelegenheid om het beleid dat zij voorstaan uit te dragen, te verduidelijken en/of toe te lichten. Dit zal gebeuren onder het mom van een sooslezing, welke vanaf ongeveer 10 uur zal starten.
Er zullen twee partijen vertegenwoordigd zijn, te weten de en . Behalve een speech zullen zij natuurlijk ook antwoorden op vragen en opmerkingen geven.

Dus: 18 februari, 22:00, Hereweg 40: Gemeenteraadverkiezingenavond bij de GSV.

Groetjes,
de OV-Cie
-Meer informatie zal volgen.-

flyers zijn altijd leuk.

goed werk, OV-cie!

Koning Drietand

Ik heb nu alvast een vraag:
Hebben ze ook zo'n mooi als de PvdA uit mijn geboorteplaats?
Zo ja kunnen ze die zingen op de bewuste avond?

TheoSikkema

Zoals beloofd, verdere informatie:

Aanstaande donderdag zal er op Soos over politiek gepraat worden. Klinkt misschien saai in de oren, maar dat is het niet! Alles waar jij het niet mee eens bent in de stad Groningen mag je eindelijk uitspreken tegenover een gehoor wat er écht wat mee kan doen.

Want inmiddels zijn ook de aanwezigen bekent;
voor de ChristenUnie zal lijsttrekker Inge Jongman aanwezig zijn.
Voor Student & Stad zal Stephan Antuma het woord voeren,
en als toevoeging komt ook het CDA nog langs! Hiervoor zal lijsttrekker Jan Seton aanwezig zijn.

Wat kunnen we verwachten?

Elke spreker zal, zoals het bij een soort van Sooslezing hoort, een korte speech geven. Wees dus niet bang om naar ellenlange veiligheidshalve de gulden middenweg zoekende kontendraaiers te moeten luisteren; nee, wegens een tijdlimiet zal dit kort en krachtig moeten zijn. Verder zal er aan de hand van onderwerpen en stellingen gedebateerd worden tussen de aanwezigen, maar ook jij en u mag zich hierin mengen! Uiteraard is er ook nog ruimte voor vragen.

Dus hierbij nogmaals de oproep,
komt allen op tijd naar soos, en laat je horen!

Donderdag hoop ik erbij te zijn!

TheoSikkema

Nog even voor iedereen ter voorbereiding: Onder de volgende links kun je de verkiezingsprogramma's van achtereenvolgens Student en Stad, ChristenUnie en CDA vinden.

http://www.studentenstad.nl/nl/verkiezingsprogramma/ http://groningen.christenunie.nl/standpunten http://www.cda.nl/Groningen/Bibliotheek ... ramma.aspx

En ook nog de stemwijzer voor de gemeente Groningen;

http://www.stemwijzer.nl/gr2010/groningen/app.html

Nog even ter aanvulling:

De speerpunten van Student en Stad zijn te vinden.

Het programma is ook beschikbaar in .

Ik heb zin in morgen, hoop dat jullie er na een genoegelijke maaltijd bij de Mosselman ook in grote getalen zijn.

TheoSikkema

Vanavond dus, belooft een mooie avond te worden!

Koning Drietand

Kom je ook mee naar de mosselman Stephan?

Paarshaas schreef: Kom je ook mee naar de mosselman Stephan?

Nope, moet voor 22.00 uur nog even naar een debat over studentenhuisvesting... Helaas.

Leuke activiteit dit! Mooi geregeld OV-cie, ik ben benieuwd.

Komt u maar. De sprekers hebben er zin in.

Dat klinkt een beetje alsof het heel rustig is geweest? Was het uiteindelijk een mooie avond?

Ja het was een erg geslaagde avond! er waren een stuk of 20 mensen, maar het debat was erg leuk, hierbij met name een veer voor Theo Sikkema, die de hele avond in goede banen heeft geleid. Af en toe doorspekte hij het debat met een eigen politieke mening, wat ook wel weer erg grappig was :)

Dit politieke debat heeft mij wel geholpen in het maken van mijn stemkeuze voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart.

ps. Ook ChristenUnie coryfee Stieneke van der Graaf mengde zich op een bepaald moment nog in de discussie, erg gaaf om zo'n CU HiPo (High Potential) eens van dichtbij in actie te zien! :D

Zijn er nog mensen die na dit verkiezingsdebat op de CU gaan stemmen? Ik vond het optreden van mevrouw de lijsttrekker niet heel sterk, en inhoudelijk was ik ook niet echt onder de indruk, maar ongetwijfeld zijn er mensen die dit heel anders zien.

En nu we landelijk ook weer naar het hokje mogen, is het daar ook voor de mensen nog simpelweg CU omdat het zo hoort? In ieder geval mag de PvdA van mij in een hoekje wegrotten, wat een kansloos optreden deze week.

TheoSikkema
Tony schreef: Zijn er nog mensen die na dit verkiezingsdebat op de CU gaan stemmen? Ik vond het optreden van mevrouw de lijsttrekker niet heel sterk, en inhoudelijk was ik ook niet echt onder de indruk, maar ongetwijfeld zijn er mensen die dit heel anders zien.

Slogan en inhoud daarachter vindt ik erg goed. Vooral vanuit christelijk perspectief kan ik me daar goed in vinden. Wat ik verder stem, daar wens ik me nog niet over uit te spreken.