Fleurke

Iemand een idee hoe je de volgende vergelijking kan oplossen?

U / (1-U) = 2,3

B.v.d.

Gokje;

U=2,3-2,3U

3,3U=2,3

U= 2,3/3,3

Dat klopt helaas niet Pieter. Dit klopt wel, maar het kan vast makkelijker:

u= 2,3 x 1-u
u/2,3 = 1-u
(u/2,3)+u = 1
u+2,3u = 2,3 (alles x2,3)
3,3u= 2,3
u = 0,7

u=2,3x1-u
u=2,3-2,3u
0=2,3-3,3u
2,3=3,3u
u=0,7

das dan een stapje minder

Echt waar Fleurke? Echt waar?

Er schiet me van alles over bedrijfskunde(studenten) te binnen maar ik zal mn mond wel houden. Succes met je sommetjes.

Mondje dicht idd...

Maar bedankt, het was ff goed weggezakt...

Niet meteen weer negatief doen, Arendshorst. Dit topic 100% in de lijn van de Doelstelling.

Mijns inziens is dat niet waar. En ik stoor me vaker aan die misinterpretatie (of misformulering van onze doelstelling). Die doelstelling is 'elkaar ondersteunen in het dienen van de Heer, met name in de studie'. Dat wil dus niet zeggen dat we elkaar met name ondersteunen in de studie, en ook nog in het dienen van de Heer. Maar dat we elkaar op het gebied van de studie (of in de periode dat we studeren) ondersteunen in het dienen van God. Dat is toch wat er staat? Verder juich ik ondersteuning in de studie van harte toe, maar het staat gewoon niet in de doelstelling.

Hannah schreef: Mijns inziens is dat niet waar. En ik stoor me vaker aan die misinterpretatie (of misformulering van onze doelstelling).

Niet teveel storen, daar word je niet blijer van.

@Fleurke, succes, ik heb hier nog wel een leuk wiskunde boek voor je liggen waar dit goed in wordt uitgelegd.