Theo

Beste mensen,

Als VGSE zijn we op zoek naar een computer voor op soos. De huidige is aan vervanging toe.

Systeemeiseneisen: 64 bit. 2,00 GH. 1024 MB geheugen. Netwerkkaart.

That's all. Als je tips hebt waar we zoiets tegen redelijke vergoeding kunnen aanschaffen, dan hoor ik het graag. Het hoeft geen game-pc te zijn. Dat is op soos nog niet echt nodig... Mag ook nieuw zijn.

Groeten,

Theo Zuidhof

Je kunt een optie overwegen om dit ding zelf in elkaar te zetten. Je kunt namelijk ervoor kiezen een backbone pc te kopen, dan heb je een kast met voeding en een moederbord (met netwerkkaart en videouitgang) erin. Afhankelijk van het type processor en de hoeveelheid geheugen die je erin zet kun je dan nog besparen op de kosten. Dat ding kost dan ongeveer 200,-. Zet er een oude dvd speler in (indien nodig) en je hebt een top pc die nog jaren mee kan en ook garantie heeft. Met een beetje geluk kun je een goedkopere 2e hands scoren die hetzelfde kan. Je hebt dan alleen 1 mankement, als het echt een vereiste is dat het systeem 64 bit is dan kan het nog wel eens lastig worden. Het is nog niet heel lang geleden dat zowel hard- als software producenten overstapten op 64 bit dus is het aantal pc's op de 2e hands markt met 64 bit relatief laag.

Waarom moet je uberhaupt 64 bit hebben? Heb je bepaalde software nodig die alleen draait bij 64 bit of koop je het gewoon puur op de toekomst, voor het geval je later software nodig hebt die alleen op 64 bit draait.

Ja, dat laatste vroeg ik me ook af...

@Undah: Ook de tweedehands-markt is al overspoeld met 64-bit, dus ik vind je statement nogal onwaar.

Ja, nu hij niet meer in de Webcie zit, is hij natuurlijk niet helemaal meer up-to-date

Moet er ook Windows bij? En wat is het budget ongeveer?
Meestal is het goedkoper om via een webshop de onderdelen te bestellen en die dan in elkaar te zetten. Dan ben je voor een eurootje of 300 wel klaar (excl. Windows). Mocht je dat niet aandurven mag je het altijd naar mij sturen, dan zet ik het wel in elkaar.