Marjan Dwarshuis

Misschien dacht je toen je de titel van het topic las direct 'dacht het niet.' Maar waarom eigenlijk niet?

Evangelisatie en Recreatie organiseert iedere zomer een aantal projecten waarin evangelisatie en recreatie centraal staan (duhh). Er zijn een aantal stadsprojecten en twee campingprojecten. Zelf hoop ik dit jaar voor de vierde keer mee te gaan met een campingproject. Tot nu toe heb ik dit gedaan in Paasloo, maar deze zomer is mijn project verplaatst naar camping de Bosrand in de Pol. En we zijn hard op zoek naar enthousiaste nieuwe deelnemers!

Wat is E&R?
Tijdens een week E&R sta je samen met een team van een man of tien op een camping om hier de recreatie te organiseren en tegelijk te evangeliseren. Een week loopt van zaterdag tot zaterdag. De recreatie bestaat uit kinderclub, tienerclub, koffie-ochtenden, crea-avonden, spellen en activiteiten en nog veel meer. Daarnaast wordt er op zondag een tentdienst georganiseerd en is er veel ruimte voor goede gesprekken en heel, heel veel gezelligheid.

Waarom E&R?
Een project draaien van E&R is in mijn ervaring altijd een geweldige belevenis. Het is altijd het toppunt van mijn zomer. Natuurlijk is het gaaf om anderen te vertellen over God, maar het geeft ook altijd een goede motivatieboost voor mijn eigen geloofsleven. Daarnaast zetten de vragen van tieners en volwassenen (en soms zelfs kinderen) je aan het denken en word je uitgedaagd om hier antwoorden op te vinden. Dit hoeft heus niet altijd direct, je hebt een team dat je om advies kan vragen. De reactie van de campinggasten is meestal erg positief. Het is ook een kans om goede vrienden te maken en te zien hoe evangelisatie een verschil kan maken.

Voor wie is E&R?
Iedereen die het leuk vind om zich in te zetten in een team. Er is keuze uit werken met kinderen, tieners, jongeren en volwassenen.
Om mee te doen aan een project wordt je geacht 18+ en/óf belijdend lid te zijn.

Ik hoop dat ik je interesse een beetje heb weten te wekken. Natuurlijk kan je me altijd aanspreken voor vragen.

Voor ons project in de Pol (vlakbij Steenwijk) zoeken we deelnemers. Opgeven kan via dit formulier:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_5LsZejQqL3Je1twgKWVxevfjHW8WLOn3SynvqTd5n-3Gng/viewform?usp=sf_link
We zoeken mensen voor:

  • Week 1: 28 juli t/m 4 augustus
  • Week 2: 4 augustus t/m 11 augustus
  • Week 3: 11 augustus t/m 19 augustus (gaat alleen door wanneer er genoeg deelnemers zijn).

Liever een andere week of een ander project? Kijk op www.eenr.nl

Marjan Dwarshuis

beschrijving

Ha GSV,

Dit jaar wil ik opnieuw een oproepje doen om deel te nemen aan E&R.
Sinds dit jaar ben ik projectleider van E&R de Pol, een campingproject. Meer informatie over hoe dit allemaal werkt staat in mijn vorige post.

Spreek mij vooral aan als je meer wil weten, of als je twijfelt of evangeliseren wel wat voor jou is. In mijn ervaring is het beeld dat veel mensen van evangeliseren hebben dat het heel spannend is en dat je zelf wel héél erg stevig in je schoenen moet staan qua geloof. Dit is zeker niet waar. We proberen op de camping het geloof uit te dragen in gesprekken, maar nog veel meer in onze uitstraling, vriendelijkheid en openheid. We proberen het beeld dat mensen hebben van christenen te veranderen. Doe jij ook mee?

Marjan Dwarshuis

Ik wil graag nog een laatste dringende oproep doen. We zijn namelijk nog op zoek naar deelnemers!

Denk hier vooral nog eens over na als je je vakantie nog niet vol gepland hebt, want het is echt super leuk.