Hannah

Ha iedereen. Heerlijk toch, die mogelijkheid gebruik te maken van dat grote GSV-netwerk. Ik heb twee vraagjes/oproepjes:

  1. Flatscreen beeldscherm
    Ik heb net een nieuwe pc en ben daarvoor nog op zoek naar een mooi beeldscherm. Ik heb er zelf weinig verstand van en weet alleen dat het een flatscreen moet worden. Is er misschien iemand met zo'n ding die zelf een nieuwer model wil of is er iemand die zin heeft voor mij op marktplaats te zoeken. Wil er in beide gevallen wel een paar tientjes voor neerleggen. (Hoeft dus niet het nieuwste van het nieuwste te zijn).

  2. Kennis van Samsungsoftware
    Heb net een nieuwe Samsung G600 met een programmaatje erbij voor op de pc. Wil daarmee graag muziek van mn pc op mn telefoon zetten, maar het lukt niet. Heb alles van de cd geinstalleerd. Als ik dan mn telefoon via megeleverde usb-kabel aansluit en Samsung pc-Studie3 opstart, herkent de pc mn telefoon wel, maar als ik dan een optie kies (bijv 'synchroniseren', 'berichten beheren' of iets anders) geeft ie een niet nader verklaarde foutmelding en zegt ie dat mn telefoon niet aangesloten is. Iemand die hier iets mee kan?

Reacties mogen in dit topic, per sms, per e-mail of door een belletje. Alvast bedankt!

Hannah schreef: 2. Kennis van Samsungsoftware Heb net een nieuwe Samsung G600 met een programmaatje erbij voor op de pc. Wil daarmee graag muziek van mn pc op mn telefoon zetten, maar het lukt niet. Heb alles van de cd geinstalleerd. Als ik dan mn telefoon via megeleverde usb-kabel aansluit en Samsung pc-Studie3 opstart, herkent de pc mn telefoon wel, maar als ik dan een optie kies (bijv 'synchroniseren', 'berichten beheren' of iets anders) geeft ie een niet nader verklaarde foutmelding en zegt ie dat mn telefoon niet aangesloten is. Iemand die hier iets mee kan? Reacties mogen in dit topic, per sms, per e-mail of door een belletje. Alvast bedankt!

Heb je er ook een geheugenkaartje bij gekregen?

Op vraag 2 kan ik antwoord geven, ik heb zelf een samsung met dezelfde software (PC studio 3).

Je moet eerst alles installeren aan software, dat heb je daan. Daarna moet je het programma opstarten, dan moet de kabel in je USB poort en daarna de telefoon aan de kabel. Bij mij deed hij het op die manier... Vervolgens zie je staan 'G600 aangesloten'. Vervolgens kun je alle opties aanklikken.

Voor vraag 1 ga ik even voor je kijken:

Op marktplaats vond ik de volgende schermen die wel de moeite waard zijn:

Persoonlijk raad ik aan, dat is een hele goede. Het is namelijk een Samsung Syncmaster, en zoals Roell hieronder zegt, zijn dat hele goede

als flatscreenbeeldscherm zal ik kijken naar een 'samsung syncmaster' je hebt ze in alle soorten en maten, maar dat type is zover ik weet wel ongeveer de beste van de normale prijsklasse.

kost 140 euro, nieuw kost ie tussen de 190 en 219 euro

Dit is een breedbeeldscherm, dat kan ik zeker aanraden!

UndahCovah schreef: Op vraag 2 kan ik antwoord geven, ik heb zelf een samsung met dezelfde software (PC studio 3). Je moet eerst alles installeren aan software, dat heb je daan. Daarna moet je het programma opstarten, dan moet de kabel in je USB poort en daarna de telefoon aan de kabel. Bij mij deed hij het op die manier... Vervolgens zie je staan 'G600 aangesloten'. Vervolgens kun je alle opties aanklikken.

Ik heb nu eerst alle programma's er maar weer afgehaald en daarna alles opnieuw geinstalleerd. Daarna heb ik alles volgens de juiste stappen gedaan (idd eerst usb-kabel erin, daarna telefoon aansluiten), maar nogsteeds werkt het niet. In het beginmenuutje herkent ie mn telefoon wel (Samsung G600 aangesloten), maar als ik daarna op een optie klik, krijg ik een foutmelding. Ik krijg 2 soorten foutmeldingen, meestal de tweede.

  1. Er is een onbekende fout opgetreden.
  2. Het programma PcStudio3 is met een andere bewerking bezig die veel tijd kost. Probeer het opnieuw wanneer deze bewerking is voltooid.

Als ik de foutmelding wegklik (je kunt nl alleen maar op 'ok' klikken) zit ik in het goede onderdeel van het programma, maar staat rechtsonder in mn beeld 'niet aangesloten'. Ik kan wel het pc-gedeelte bekijken, maar mn telefoon wil ie niet laden. Ook niet als ik op 'opnieuw laden' klik.

@ Eef-Jan: Ja, ik heb er een geheugenkaartje bijgekregen die er nu inzit.

Om muziek op er op te zetten kun je nog het volgende proberen:

Ga in je telefoon naar het menu -> Telefoon -> USB-instellingen -> Massaopslag -> Opslaan

Als je dan je telefoon weer met de usb kabel op de computer aansluit, dan krijg je bij 'deze computer' als het goed is een extra usb-hardeschijf. Door middel van kopiƫren en plakken kun je dan muziek op de geheugenkaart zetten.

Ik kwam via google ook nog het onderstaande tegen. Probeer dit eerst eens voordat je het bovenstaande doet.:

De software PC-studio gaf wat problemen maar dat is met de volgende "work around" perfect opgelost !!

USB-kabel verwijderen

Type *#52828378# in je telefoon

dan krijg je:

1 Trace setting
2 OTA type setting
3 Serial test
4 TFS reset

kies 3 serial test

dan krijg je:

1 PPP UP
2 Serial download
3 Run TCK

Kies 2 Serial download

Je G600 gaat opnieuw opstarten, als het opnieuw is opgestart kun je je USB-kabel weer inpluggen en voila, alles werkt 100%

Eef-Jan: held! Het werkte inderdaad! Supersupersuperbedankt! Zat ik me daar het hele weekend over te frustreren. Mooi dat er mensen als jij bestaan!

dat kan idd, maar dan moet je wel precies het stappenplan volgen... want als je daarmee gaat klooien/proberen kan ook je foon ineens het niet meer doen :) (ook wel weer te verhelpen, maar goed, schrik iig niet als ie ineens uitgaat)

ejvb schreef: Ik kwam via google ook nog het onderstaande tegen. Probeer dit eerst eens voordat je het bovenstaande doet.: De software PC-studio gaf wat problemen maar dat is met de volgende "work around" perfect opgelost !! USB-kabel verwijderen Type *#52828378# in je telefoon dan krijg je: 1 Trace setting 2 OTA type setting 3 Serial test 4 TFS reset kies 3 serial test dan krijg je: 1 PPP UP 2 Serial download 3 Run TCK Kies 2 Serial download Je G600 gaat opnieuw opstarten, als het opnieuw is opgestart kun je je USB-kabel weer inpluggen en voila, alles werkt 100%

DOE ALSJEBLIEFT NIET WAT DEZE EJVB ZEGT!! HIJ IS ZEKER WETEN EEN HACKER!! OP DEZE MANIER KOPIEERT HIJ DE TELEFOON NAAR ZIJN EIGEN TELEFOON EN KAN HIJ AL JE GESPREKKEN MEELUISTEREN EN SMSJES ONTVANGEN!! OOK KAN HIJ ONDER JOUW NUMMER BELLEN!! ALS JE HET AL GEDAAN HEBT, GOOI DAN ZO HARD MOGELIJK JE TELEFOON TEGEN DE MUUR EN CROSS JE VINGERS EN HOOP DAT IE STUK IS!! ALSJEBLIEFT, DIT IS GEEN GRAP!! MISSCHIEN LIJKT JE PROBLEEM NU OPGELOST, MAAR GELOOF MIJ, DIT IS NOG MAAR HET BEGIN!! GOOI JE TELEFOON IN DE BADKUIP!!

CODE *#52828378# IS EEN GEHEIME CODE DIE VAAK WORDT GEBRUIKT DOOR DE U.S. ARMY OM TALIBANIES AF TE LUISTEREN!!

haha en rap een beetje:P

Hahaha, talibanies afluisteren.
Roel, gedraag je een beetje meisjes bang maken...

Haha, ik schrok inderdaad behoorlijk toen ik in 1 keer die hoofdletters zag en het begin van je bericht las.

Hannah schreef: Haha, ik schrok inderdaad behoorlijk toen ik in 1 keer die hoofdletters zag en het begin van je bericht las.

:oops:

enfin, fijn dat het gelukt is met je phone!