Animal

Ik kan wel een evaluatie toevoegen, maar ik kan het overzicht niet bekijken. Dan krijg ik iets van een 'debug-mode' ofzo.

Kan daar iets aan gedaan worden? Anders heb ik voor niets een beetje dat formulier zitten invullen...

Klusje voor Roberto.

He da'z apart!
Ik ga er ff naar kijken.
Je evaluatie is wel aangekomen overigens; dat heb k even gecheckt.

Fixed.

Er zitten vast nog wel een paar meer 'kinderziekten' in; daar kom je achter als het systeem gebruikt wordt :).

Brengt me eigenlijk op de vraag die ik misschien even in dit topic kan stellen (k heb even de titel van het topic aangepast; k neem aan dat animal dat niet erg vindt):

Wat voor plannen heeft de CvB met dit systeem? Momenteel wordt er nog niet echt veel ingevoerd; wordt daar binnen de CvB ook over nagedacht hoe dat verbeterd kan worden?

Iedereen voelt namelijk wel voor 'een mooie database' (zie de HV) maar als er wat ingevuld moet worden dan ligt het soms wat lastiger. Misschien het invoeren voor alleen de bk-leiders eraf? Dat je per bk bijvoorbeeld elke keer iemand laat aanwijzen wie het moet gaan evalueren? Of een commissie van een aantal personen die in alle regio's vertegenwoordigd is (om verschillende onderwerpen te pakken te hebben)?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Carloz schreef: Misschien het invoeren voor alleen de bk-leiders eraf? Dat je per bk bijvoorbeeld elke keer iemand laat aanwijzen wie het moet gaan evalueren?

Dan ben je wel een beetje een lamme bk-leider. :wink:

Maar serieus: bijna iedere gsv'er heeft tegenwoordig een computer met internetaansluiting op z'n kamer. Mocht de bk-leider het teveel werk vinden kan een gezamenlijke bijbelkring ter plekke (onder de account van de bk-leider) de evaluatie invullen. Sowieso vraagt de bk-leider naar de mening van de rest van de bijbelkring, neem ik aan.

Ik ben het met je eens hoor, Animal. Ik heb zelf met een deel van de huidige CvB bedacht dat bk-leiders dat prima kunnen doen. Dat gebeurt nu alleen niet.

Waar dat aan ligt, leg ik bij de huidige CvB neer. Ivm o.a. tijd heb ik gezegd dat ik alleen het technische deel nog voor mijn rekening neem (dus bugs oplossen en eventueel es een aanpassing oid maken).

Zelf denk ik dat dit gewoon een onderwerp is, dat bk-leiders makkelijk kunnen vergeten. Je neemt het je misschien wel voor, maar toch doe je het niet. Vandaar dat ik me afvroeg hoe de CvB dit wil sturen...

Op zich zit het werk van de CvB erop. Tijdens de laatste vergadering hebben we beslist dat een verkorte versie van de huidige evaluatie inderdaad ingevuld moet kunnen worden door alle GSV'ers. We weten nog niet precies hoe dit praktisch ingevuld kan worden. Maar volgens mij zal Kars onze wensen aan je voorleggen.
Dat bk-leiders dit niet invullen is jammer, maar hier kan de CvB weinig aan doen. De bijbelkringleiders-instructie zal hier aandacht aan moeten besteden.

Het tweede aspect van de databank, namelijk bijbelkringmateriaal, zal worden ingevuld door een (nieuwe) commissie.

Je heb het inderdaad al eerder aangegeven bij ons. We hebben ons eerst gericht op het voorstel over de databank en de uitwerking daarvan.

We zullen in de afsluitende fase proberen om het systeem meer onder aandacht te brengen bij de mensen.

Mensen zullen meer in aanraking komen met het systeem.
In de eerste plaats zal als gevolg van de activiteit van de nieuwe commissie de belangstelling toenemen, mensen komen daardoor in aanraking met het systeem.
In de tweede plaats kan een forum worden gekoppeld aan het systeem.

Niet uitputtend maar we zij er mee bezig.

de CvB

[ff off-topic, gericht aan CvB]
Wat is er met onze ideeën gedaan, die we ooit eens op het forum gepost hadden?
[/off-topic]

Prima puntje, MaaT. Jij stelde voor om alle beschikbare boeken op de GSV die gebruikt zouden kunnen worden op bijbelkring in een databank op te nemen. We hebben dit (kort) besproken, maar zagen het niet zo zitten. Het is veel werk (en waarschijnlijk zal lang niet iedereen reageren), en het is maar de vraag of het wat oplevert.
Maar als je een vurig pleidooi weet te houden voor je idee dan houd ik me aanbevolen.

In aanvulling daarop:

Het huidige systeem zorgt ervoor dat boeken worden gerecenseerd nadat een bijbelkring ermee heeft gewerkt. De opmerkingen over een boekje volgen uit de ervaringen van een bijbelkring.

Als mensen willekeurig boekjes op het internet recenseren kan je niet zien wat geschikt is voor bijbelkring. Simpelweg omdat de 'test' niet heeft plaatsgevonden.

Een vurig pleidooi, daar waag ik me niet aan. :wink:

Waar het mij om ging was niet zozeer dat de boeken die ik in de kast heb staan die makkelijk als onderwerp te gebruiken zijn worden opgeslagen in de database, het ging mij met name ookover naslag werken.
Bijvoorbeeld: Ik heb het boek 'Een handzame Calvijn'. Daarin staan brieven en teksten ove rallerlei uiteenlopende zaken die geschreven zijn door Calvijn. Niet een boek om te bespreken op BK. Wel een boek wat handig kan zijn als Naslagwerk. Zo'n database bedoel ik. En dan gaat het echt niet per sé om bijv. Calvijn, een boek (van Ds. W.G. De Vries) over kerken en sekten, of een boek van J. Kamphuis over het oude testament zijn ook voorbeelden.

Wanneer gaan bijbelkringen nou eens hun materiaal evalueren in invoeren? Ik vind het BK-evaluatiesysteem ontzettend handig, maar met maar een handjevol boeken een beetje mager.