JWJ

Titel lijkt me duidelijk. Hoog tijd dat er een topic wordt geopend waarin iedereen lekker kan doorbomen over de ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek (bijv. over aankomende verkiezingen, maar zeker ook over de ontwikkelingen daarna).
Dus laat uw post niet langer verdwijnen in de vergaarbak die 'Huiskamertopic' heet, neen, plaats uw bericht (eigen geblaat, filmpjes, geluidsfragmenten of wat dies meer zij) in de juiste context en dus in het juiste topic. Er kan vervolgens ook netjes op worden gereageerd.

Ik voel me tegenwoordig ook een beetje Obama...

Groninger Forum schreef: Geacht raadslid, Namens het Groninger Forum hebben we een vermetele vraag. In de nacht van dinsdag 4 op woensdag 5 november, als de uitslagen van de Amerikaanse Presidentsverkiezingen langzaam binnendruppelen, bevinden zich naar schatting 1000 Groningers in de Groningse Stadsschouwburg. Zij zijn deels naar een toneelstuk geweest (“De Grote Verkiezingsshow”) en verder nemen ze deel aan discussies, luisteren naar live-talkshows, genieten van toepasselijke Amerikaanse muziek of bekijken dito sitcoms. Deze eerste Groningse Election Night duurt tot een uur of vier en misschien wel tot en met het ontbijt. Wat ons betreft – en ons is het debatcentrum DwarsDiep – besteden we die avond/nacht ook aandacht aan een verheugend aspect van de Amerikaanse presidentsverkiezingen: de terugkeer van de politieke speech. Door het charisma van Obama is de sound-bite op zijn retour en wint de toespraak die mensen rugrillingen en kippenvel bezorgt weer terrein. Naar verluidt zijn er in Nederland politici die van het kijken naar Obama’s speeches maar geen genoeg kunnen krijgen. Zij en wij zouden het ook wel zo willen kunnen. Wat is nu het plan op die avond? We willen zes lokale, jonge politici vragen een korte speech van maximaal 10 minuten te houden – zo veel mogelijk in Obama-stijl. Deze politici dingen mee naar de Barack Obama Trophy. Onze keus is onder andere op u gevallen. U bent jong en rad van tong. Zou u op die avond een korte toespraak willen houden die ons – net als een speech van Obama – ontroert, samenbindt, aan het denken zet? Mogelijk onderwerp: u zegt iets tegen de Amerikaanse president in spé over wat u hoopt dat hij gaat veranderen in de wereld of in eigen land en waarom. De geschatte aanvangstijd van dit onderdeel van de Election Night is overigens 22.30 uur. Wie van de sprekers de trofee wint, bepaalt een jury – zo tegen middernacht. We kunnen ons voorstellen dat u niet elke dag een uitnodiging krijgt voor een dergelijke, luchtige activiteit. Maar misschien wilt u het desondanks of juist daarom toch overwegen? U begrijpt: we hopen dat van harte. Laat u wat van u horen?

Ik heb de uitdaging aangenomen, jullie zijn dus van harte welkom :wink:

Vriend Niels

Heb je nog in de stijl van "The West Wing" een speechwriter nodig YeheSs? :)

Vriend Niels schreef: Heb je nog in de stijl van "The West Wing" een speechwriter nodig YeheSs? :)

winnen is simpel: zorg er net als de gemiddelde obama voor dat je wat mensen in de zaal hebt die weten wat je gaat zeggen en daar op de juiste momenten op anticiperen middels een spandoek, YeHell of gejoel. eitje.

Ik wil wel hockeymoeder spelen, YeHeSs.

Weet je überhaupt iets van ijshockey af? Als dat zo is heb ik misschien eindelijk een gesprekspartner over de laatste NHL trade rumors en uitslagen...

Het spijt me Harmen, maar verder dan met schoudervulling opgepompte ventjes die op elkaar inbeuken kom ik niet.

Herbsgarden

Leuke uitnodiging, Stephan! Nu nog even afwachten wat interessanter wordt: de in de Melkweg (georganiseerd door BKB) of de avond van DwarsDiep. Weet je toevallig wie er nog meer uitgenodigd zijn?

Nog wat links:

  • woensdag 29 oktober: debatavond
  • dinsdag 4 november:

Ik ben trouwens benieuwd hoe de financiële crisis bedwongen gaat worden en in hoeverre het in de laatste maand nog een heftig issue gaat worden in het verkiezingsdebat. Op dit moment kunnen de democraten misschien profijt trekken van het feit dat afgelopen zeveneneenhalf jaar onder republikeins bewind het financieel niet al te florisant was, maar lang niet alles was ook daadwerkelijk door republikeinse schuld. Ik ben benieuwd hoe men dit wil gaan oplossen.

Nog dat interview gezien met Palin? Ze wist niet direct wat de Bush-doctrine was. Ik kreeg een beetje medelijden met haar. Toch is het wel weer heel vermoeiend hoe dit dan breed wordt uitgemeten in de (vaderlandsche en neerlandsche) pers (ik doe er dan wel weer vrolijk aan mee :wink: :

http://nl.youtube.com/watch?v=YpJsQch9uZo

geniaal

Teveel briljante grappen om op te noemen inderdaad.

haha supermooi filmpje inderdaad, hoe kom je bij zo'n link??
hier staan nog wel eens briljante cartoons over o.a. de verkiezingen:

Vriend Niels
JWJ schreef: Nog dat interview gezien met Palin? Ze wist niet direct wat de Bush-doctrine was. Ik kreeg een beetje medelijden met haar.

Nog meer medelijden:

http://www.dumpert.nl/mediabase/255521/ ... palin.html

wat een hilarisch filmpje - toch doet het pijn. Ze durft er gewoon niet voor uit te komen dat de visie en de eva haar belangrijkste referentiekader vormen.

Kijk vooral even op

Hebben jullie het filmpje van Paris Hilton als reactie op filmpje McCain ook al gezien? Die mag je ook eigenlijk niet missen.

Herbsgarden

Op staat echt een enorm goed verslag van het debat tussen McCain en Obama.

Wat een kut-verslag

Vanacht dus kijken he. Uit soos kun je zo aanschuiven bij Palin en Biden.