Kiffen

Heuj webcie, ben hier een beetje aan het kijken op het forum als uitgelogd. Mochten potentials of wie dan ook foto's willen bekijken van de GSV, dan is er een hele irritante randomfunctie voor de foto's zonder index oid. Verder moet ik zeggen dat er wel mooiere foto's zijn van de GSV. Ik weet eigenlijk ook niet of die beeldvormers dat moeten doen of dat het te maken heeft met die lelijke privacy, maar lijkt me een puntje ter verbetering. Verder doen jullie het harstikke leuk. Jullie kunnen dat!

je wilt gewoon zeggen dat je er zelf niet genoeg tussen staat...

ja

Er komt ook heel vaak dezelfde foto langs...
Kan er niet een fotoboek van worden gemaakt. Zodat je zelf aanklikt welke foto je wilt zien?

Daar zijn we inderdaad mee bezig. Alleen zijn we nog op zoek naar een goede.

Die random foto functie is in het leven geroepen om in de tussentijd in elk geval íets te kunnen laten zien aan gasten op de site. Want voorheen stonden er helemaal geen foto's op, en dit leek ons een goed alternatief totdat er inderdaad een album is.

Dat vaak dezelfde foto langskomt is puur toeval. Er staan ongeveer 100 foto's in het lijstje, en die worden willekeurig getoond.

Over de foto's die in de lijst voorkomen; ik heb uit mijn eigen voorraad en hier en daar vanaf het forum een honderdtal foto's gefilterd die naar mijn idee een zo goed mogelijk beeld geven van de GSV. Wellicht dat je zo nog niet allemaal tegen bent gekomen, en daarom een wat eenzijdig beeld krijgt.
Als je (concrete) suggesties hebt voor foto's die erbij moeten dan hoor ik het wel.

Maar staar je niet teveel blind op dit ding, want het is bij gebrek aan album meer een tijdelijk extraatje.

Edit: off-topic berichten verwijderd.

Is er al iets nieuws? Het is echt super iritant elke keer dezelfde foto's. Soms drie keer achter elkaar man.

De Webcie heeft net als het gros van de commissies vakantie.
Zo'n ding kost wat tijd om uit te zoeken en aan te passen.

Dat komt na het novitiaat wel. Maak je geen zorgen.

Aan het lijntje houden, dat wordt er met ons, GSVers, gedaan.

van der Jagt schreef: Aan het lijntje houden, dat wordt er met ons, GSVers, gedaan.

Wat een ophef over een paar foto's
terwijl het over een paar weken is opgelost

Webcie geniet van jullie vakantie 8) :D

Misschien heeft iemand tips voor een album-systeem dat geschikt is...

Ik vind 't zelf belangrijk dat je zowel in- als extern foto's kan plaatsen.... Daarvan heb ik eigenlijk nog geen enkel goed script gevonden. Zelf schrijven kan natuurlijk altijd; maar dat kost weer aardig wat tijd...

Volgensmij heeft atv wel een leuk systeempje, waarbij er zowel intern- als extern foto's geplaatst kunnen worden(voorzover ik het als leek begrijp...).

Simon schreef: Volgensmij heeft atv wel een leuk systeempje, waarbij er zowel intern- als extern foto's geplaatst kunnen worden(voorzover ik het als leek begrijp...).
Met in- en extern plaatsen, bedoel ik de plaats waar de foto's zijn opgeslagen. Intern (dus op www.gsvnet.nl) of extern (op welke site dan ook, ergens anders dan op www.gsvnet.nl, maar toch zichtbaar op die site). Dat heeft ATV volgens mij niet (voor zover ik zie). Verder opzich idd een heel aardig systeempje. Het probleem met alles intern, is veel dataverkeer en veel webspacegebruik. Misschien moet niet alles altijd geplaatst worden (van elke activiteit 300 foto's ;)) maar moet er gewoon een selectie komen door wie dan ook... Ik denk dat het goed is om daar nog ff over na te denken...
Carloz schreef: Het probleem met alles intern

Pleur die avatar van jou iig intern zeg. Oioioi.

:evil:

Bij ATV hebben ze ook een soort beeldvormers en die zorgen ervoor dat er na activiteiten foto's van de activiteit in het fotoboek komen...

Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, dat de beeldvormers een selectie naar de Webcie doorsluizen, zodat wij ze kunnen plaatsen.
Nadeel is dat je dan nog steeds met de zogenaamde webmaster-bottleneck zit en individuele GSV'ers geen foto's in het album kunnen plaatsen.

Ik ben daar wel voor trouwens.
Per activiteit bijv. een stuk of 50 leuke foto's laten uitkiezen door de beeldvormers (of een aparte fotocommissie voor 't web). Dan kunnen foto's gewoon in topics komen te staan, en kan zo'n commissie (of persoon), regelen welke foto's mooi genoeg zijn om in een album te stoppen.

Alleen in dat geval: zouden er bepaalde iemanden zijn die het wat lijkt om in zo'n commissie te zitten?

Ik denk dat de WebCie die taak er niet bij wil (ik zelf i.i.g. niet), ivm tijdgebrek). Opzich wel een leuke job misschien...