MaaT

De CEC maakt u attent op de volgende activiteit:

Sinds 1989 wordt in verschillende plaatsen in België en Nederland een nacht per jaar gebeden voor vervolgde christenen. Deze zogeheten 'Nacht van Gebed' vindt dit jaar plaats in de nacht van vrijdag 9 op zaterdag 10 juni van 22.00 uur tot 06.00 uur.

De 'Nacht van Gebed' is een initiatief van de stichting Open Doors, die zich wereldwijd inzet voor ondersteuning van christenen in landen waar sprake is van verdrukking of vervolging. In ruim vijftig landen ervaren christenen discriminatie en vervolging omdat ze in Jezus Christus geloven. Dit heeft vaak tot gevolg dat ze hun baan kwijtraken, geen toegang hebben tot bijbels, gevangen worden genomen, gemarteld, en soms zelf worden vermoord.

De bedoeling van deze gebedsnacht is dat christenen zich door gebed inzetten voor geloofsgenoten, die véle nachten moeten doorbrengen in gevangenissen of politiecellen. In 2005 deden 5.000 mensen op 222 plaatsen mee. Dit jaar verwacht Open Doors dat nog meer mensen van verschillende kerkelijke achtergronden die samen de nacht biddend doorbrengen. Na een algemene inleiding worden videofragmenten vertoond, afgewisseld met tijden voor gebed en pauzes. De videobeelden gaan over landen waar christenen om hun geloof worden vervolgd of verdrukt.

Enkele reacties van deelnemers aan vorige gebedsnachten: “De moed van de vervolgde christenen heeft me diep getroffen.” “Het was zeker niet saai; integendeel. De nacht was te kort!” Ook in de kerk van HAREN wordt het weer georganiseerd, maar wij hanteren wat afwijkende tijden: wij houden het op vrijdag 9 juni van 20.00 u tot ca. 22.30 u. Komt u ook om te bidden voor uw broeders en zusters in de verdrukking?

Zie:

He MaaT goed werk, dit wilde ik eigenlijk ook al posten. Of ik erbij ben is een tweede maar n goed initiatief is het zeker!

Je hoeft niet per sé naar Haren, maar kunt ook op verschillende plaatsen in Groningen bidden, kijk ook op opendoors.nl > gebed > nacht van gebed.