Anne-Marie

Lieve vrouwelijke GSV'ers,

Gisteren werd ik gebeld door Stieneke, velen kennen haar wel. Ze zal volgende week ook een lezing geven. Stieneke is kandidaat voor de Tweede Kamer namens de CU en ze is een oud-GSV'er. Wie zou onze belangen beter kunnen vertegenwoordigen dan iemand die zelf in onze schoenen heeft gestaan? Ze is druk bezig met haar campagne en vroeg mij of ik haar daarbij wilde helpen. Stieneke is namelijk bezig met een actie en ze schreef het volgende:

"Human rights are women's rights and women's rights are human rights."
Hillary Clinton

Dear ladies,

Mijn naam is Stieneke van der Graaf en ik ben kandidaat Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie. Tijdens mijn campagne vraag ik aandacht voor vrouwen en meisjes die in moeilijke omstandigheden zitten. Omdat ze slachtoffer zijn van mensenhandel, uitgebuit worden in de prostitutie, slachtoffer zijn van huiselijk geweld, in afwachting zijn van een verblijfsvergunning, in armoede leven of niet naar school kunnen.

Op 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Het is mijn verlangen om op die dag een grote actie voor en door vrouwen te organiseren. Een women's outreach naar vrouwen die het moeilijk hebben. Denk aan het uitdelen van rozen aan prostituees, in de vrouwenopvang, aan vrouwen met een verslaving, aan tienermoeders en een dansworkshop met meisjes in een vluchtelingenopvang.

Dit vraagt nog wel wat organisatie. Maar met een grote dosis girlpower ben ik ervan overtuigd dat we dit mogelijk kunnen maken. Aankomende woensdagavond 8 februari willen we met een aantal vrouwen bij elkaar komen om plannen te maken. Vanaf 19.00u. Locatie: ergens in de binnenstad van Groningen, exacte locatie volgt nog.
Help je mee? Stuur dan even een mailtje naar Anne-Marie van Dijken annemarievandijken@hotmail.com of naar mij op s.j.f.vandergraaf@gmail.com.

Ik hoop van je te horen!

Lieve groet,

Stieneke van der Graaf

Sorry voor dit lange verhaal, maar het lijkt me heel tof om Stienekes campagne en vrouwen in nood te steunen met elkaar.
Ik ben wel bij de brainstormsessie woensdag om 19.00:

  1. Anne-Marie
  2. Amanda
  3. Jolien (later)
Wietske Visser

Ik ben wel bij de brainstormsessie woensdag om 19.00:

  1. Anne-Marie
  2. Amanda
  3. Jolien (later)
  4. Wietske

Ik ben wel bij de brainstormsessie woensdag om 19.00:

  1. Anne-Marie
  2. Amanda
  3. Jolien (later)
  4. Wietske
  5. Jin
Michelle Bloem

Jin_van_Bruggen schreef:

Ik ben wel bij de brainstormsessie woensdag om 19.00:

  1. Anne-Marie
  2. Amanda
  3. Jolien (later)
  4. Wietske
  5. Jin
  6. Michelle
Wietske Visser

Sorry ben er toch niet bij. Ik dacht dat de brainstormsessie in maart was.

Ik ben wel bij de brainstormsessie woensdag om 19.00:

  1. Anne-Marie
  2. Amanda
  3. Jolien (later)
  4. Jin
  5. Michelle

Gaaf initiatief, kan er helaas niet bij zijn. Stel dat er straks nog een brainstrom-iets komt of er praktische dingen moeten worden gedaan, help ik wel graag mee!

Michelle Bloem

Hebben we al een locatie voor deze brainstormsessie? Anders mag het wel bij mij thuis!

Michelle Bloem schreef:

Hebben we al een locatie voor deze brainstormsessie?

Ja, het is vanavond in de Uurwerker.

edit: Stieneke vertelde me net dat die vol zat, dus we zitten in de Drie Gezusters.

We zijn inmiddels twee vergaderingen verder en deze actie gaat zeker door. We hebben al verschillende projecten (o.a. high tea met tienermoeders, beautyavondje met vluchtelingenvrouwen), waarvoor je later nog je voorkeur kan doorgeven. De kosten worden gedekt door de ChristenUnie. Als je nog goed idee hebt waar we wat kunnen betekenen, laat het me maar even weten! Nu alvast even een opgavelijstje, de avond zal beginnen met eten en de projecten zullen starten om 19.00.

Ik wil iets betekenen op Internationale Vrouwendag:

  1. Amanda
  2. Jin
  3. Michelle
  4. Anne-Marie
jolienschuurman

Ik wil me opgeven voor de activiteiten op Internationale vrouwendag:

  1. Amanda
  2. Jin
  3. Michelle
  4. Anne-Marie
  5. Jolien

1 Amanda
2 Jin
3 Michelle
4 Anne-Marie
5 Jolien
6 Stephanie

1 Amanda
2 Jin
3 Michelle
4 Anne-Marie
5 Jolien
6 Stephanie
7 Annemiek

Ha,

We zijn inmiddels een paar weken druk bezig en om iedereen alvast even net zo enthousiast te maken als wij hier even een overzichtje met projecten die sowieso georganiseerd worden:

  • Een high tea met superlekkere zelfgemaakte hapjes in Chavah, een opvanghuis voor tienermoeders tot 23 jaar. Meer informatie over Chavah: http://chavah.nl/
  • Rozen uitdelen aan prostituees op twee verschillende locaties in de stad.
  • In een supermarkt voedsel verzamelen en daarna bij de voedselbank daarvan pakketjes maken die later zullen worden uitgedeeld aan vrouwen die dat nodig hebben.
  • Taarten bakken met moeders van zieke kinderen in het Ronald McDonaldhuis: https://www.kinderfonds.nl/huis-groningen
  • Meedoen met een vrouwenavond georganiseerd door het Leger des Heils in een buurthuis in de stad. Denk aan lekker make-uppen / nagels lakken enzovoort.

We zijn verder nog bezig met projecten voor vluchtelingenvrouwen (dansworkshop, hennaworkshop e.d.), projecten voor oude vrouwen in verzorgingstehuizen en projecten voor meisjes in het Beatrixziekenhuis.

Later deze week hopen wij alle projecten rond te krijgen en het officiële aanmeldformulier online te kunnen gooien. Het lijstje hierboven is bedoeld als animo check, dus zet je naam er vooral nog even bij als je enthousiast bent!
Ga ervan uit dat de avond om 18:00 zal beginnen met een heerlijke maaltijd en ongeveer rond 22:00 is afgelopen.

Als je nog vragen, opmerkingen of meer ideeën hebt laat het me dan vooral weten!

Joe

1 Amanda
2 Jin
3 Michelle
4 Anne-Marie
5 Jolien
6 Stephanie
7 Annemiek
8 Emily

ChristelHaaksema

1 Amanda
2 Jin
3 Michelle
4 Anne-Marie
5 Jolien
6 Stephanie
7 Annemiek
8 Emily
9 Christel

1 Amanda
2 Jin
3 Michelle
4 Anne-Marie
5 Jolien
6 Stephanie
7 Annemiek
8 Emily
9 Christel
10 Saskia

1 Amanda
2 Jin
3 Michelle
4 Anne-Marie
5 Jolien
6 Stephanie
7 Annemiek
8 Emily
9 Christel
10 Saskia
11 Marlies tb

Sterker nog, je kunt je nu al aanmelden! Dat kan hier: https://provinciegroningen.christenunie.nl/womensoutreachgroningen

Doen! Wordt leuk.

Gedaan. Vet leuke projecten!

Ik heb mij ook aan gemeld, goed project dit!

Aangemeld!