Stieneke

Amicae amicique,

van christelijke sociale vereniging Patrimonium hebben we een uitnodiging ontvangen voor een symposium ter gelegenheid van het 125 jarig bestaan van de sociale vereniging. Het thema is: "GEVOEL VAN ONBEHAGEN...".

Er zal een korte terugblik geworpen worden op de de geschiedenis van het christelijk sociale denken in Groningen. Daarna wordt geprobeerd samen met spreker Prof. Griffioen de situatie waarin we nu leven te begrijpen en de blik te richten op te toekomst. Tijdens de avond zijn er ook een aantal muzikale intermezzo's.

Onze jachtige samenleving geeft vaak een wrang gevoel van vergeefsheid, van onbehagen; dat vraagt van ons om bezinning. Wat is ons antwoord en hoe dragen wij onze verantwoordelijkheid in 2005. Christen zijn houdt een keuze in. Het is niet meer meelopen met een groep en doen wat anderen doen.

Het symposium begint om17.30u met koffie, soep en broodjes, waarna de lezing van Prof. Dr. S. Griffioen, muzikale intermezzo's en bespreking van stellingen over het thema.

U kunt zich tot aanstaande vrijdag opgeven in dit topic. Toegang is GRATIS!!!

het is volgende week donderdag avond 13 oktober. van 17.30 - 22.00 in de aula van het Gomarus College locatie Vondelpad.

Stieneke schreef: U kunt zich tot aanstaande vrijdag opgeven Toegang is GRATIS!!!
Maar wanneer is het symposium?

Goede vraag. Ik dacht er nog zo aan om dat soort dingen niet te vergeten...
het is volgende week donderdag avond 13 oktober. van 17.30 - 22.00 in de aula van het Gomarus College locatie Vondelpad.

Koning David

Lijkt mij wel leuk. Ik meld mij bij deze aan. Ik moet een uurtje eerder weg van mijn werk, als ik er om half zes wil zijn. Gratis broodjes, gratis soep en gratis koffie spreken mij aan. Het onderwerp ook wel.

En wordt er nog een link gemaakt met Abraham Kuyper? Ik geloof dat het christelijk-sociale denken in Nederland bij hem vandaan komt.

Joachim Sickbock

Kan men er ook voor twee uren aanwezig zijn, dat is: de eerste twee uren? Zo ja, dan meld ik mij met enig enthousiasme aan.

De eerste twee uren? Das wel handig, een gratis maaltijd, plus nog een kwartiertje lezing meepikken...

In ieder geval wil ik me ook met dol enthousiasme aanmelden. Denk dat het zeker interessant en waardevol kan zijn.

Het is inderdaad mogelijk om een gedeelte bij te wonen. Dat was geen probleem volgens de organisatie. Het programma zal aan jullie bekend worden gemaakt.
Verder, mocht je nog geinteresseerd zijn, je kunt je nog steeds aanmelden. Ik heb zelfs van de organisatie vernomen dat aanmelden niet strikt noodzakelijk is, slechts nodig voor een schatting in de drank- en voedselvoorziening. Dus grijp je kans!

Koning David

Het was erg leuk. Maar jammer dat ik de enige was die uiteindelijk is gegaan. Veel bejaarden. En het patrimonium is geen vakbond. De woningbouwstichting is een dochter van de sociale vereniging. Het muziekkorps ook. En volgens prof. S. Griffioen moeten we weer christelijk-sociaal gaan denken en wordt de kerk tegenwoordig te veel beheerst door het managementdenken (doelen, doelgericht etc.).

Het was kortom een leuke, nuttige en toch aparte avond. En jammer dat ik de enige (ex-)GSV'er was die er was.