Mbeki

Vanmiddag, 5 september, zal er meer informatie bekend worden gemaakt. Houdt dus, zoals deze info-arme poster het al vermeldt, dit topic in de gaten.

Zoals aangegeven in bovenstaande post, ontvangt u hierbij aanvullende informatie over de startavond. Als Senaat vinden wij het belangrijk om aan het begin van het jaar een gezamelijk moment te hebben waarop alle leden gemotiveerd en toegerust kunnen worden voor onze kernactiviteit: de bijbelkring.

We beginnen met een gezamelijke maaltijd voor alle GSV'ers, welke wordt bereid door de DrEC. Na deze maaltijd is er tijd om het eten te laten zakken, wellicht onder het genot van een kop koffie of thee.

Rond 20.00 uur begint het avondprogramma. Wanneer u dus (helaas) niet in staat zijn om deel te nemen aan de maaltijd, kunt u rond deze tijd arriveren. Eerst zullen er een aantal liederen gezongen worden, waarna ds. Jac. Kruidhof (emeritus predikant van Zwolle-Noord) een lezing zal houden over ons halfjaarthema "liefde."

Aan de hand van een centrale bijbeltekst over dit thema wil Kruidhof de opbouw en structuur van de bijbel verduidelijken. Na zijn lezing van ongeveer 45 minuten zal er nog kort de gelegenheid zijn tot het stellen van enkele vragen.

Na de lezing zal er onder andere aandacht zijn voor de vorderingen van de TBS en zal de aftrap van het buddy-systeem plaatsvinden. In SIC van juni en augustus heeft u hier meer over kunnen lezen. Tijdens de avond zullen er briefjes worden uitgedeeld waarop u kunt aangeven dat u meedoet aan het buddy-systeem. Deze kunt u meteen weer inleveren bij een van uw Senatoren of de volgende dinsdag tijdens bijbelkring bij uw BK-leider. Denk er alvast over na of u mee doet aan deze nieuwe vorm van "elkaar steunen in het dienen van de Heer."

Het (globale) programma ziet er als volgt uit:

18.45 maaltijd gevolgd door koffie / thee
20.00 zingen van enkele liederen
20.25 gebed en lezing (met gelegenheid tot het stellen van enkele vragen.)
21.25 afsluiting startavond (met zang, gebed, TBS en aftrap buddy-systeem.
21.45 / 22.00 einde
22.00 soos

Wij hopen u komende donderdag allemaal te kunnen begroeten tijdens de startavond!

Met amicale groet,

Senaat Timmermans

leuk zeg!

Wilt u zich opgeven voor het eten?

klik dan even heen.

moet je ook een liedbundel mee? of is er een nieuwe beamer?

Je moet je nieuwe buddy meenemen. (Ik zie dat Ruud al een buddy heeft gevonden.)

Nou nou, iedereen komen he!

Als jij komt, kom ik ook.

tot vanavond!

Heel goed idee om een jaar zo gezamenlijk te beginnen! Interessante en inspirerende lezing van ds. Kruidhof en verder heel leuk en gezellig en echt lekker eten. Bedankt Drec, Senaat en opschepnovieten!

Ja, zeker inspirerend. Op de een of andere manier wist hij een invalshoek te kiezen op het thema die een bijzonder licht wierp op het thema liefde. Erg mooi, zeker als we hiermee gezamenlijk kunnen beginnen. Dat geeft een mooie impuls aan komend jaar.
Verder wil ik ook nog de opschepfrontino's bedanken voor de tweede ronde.

Ik wil graag de opschepmensen bedanken voor het twee-in-één bord! Het eten smaakte goed. Het was een leuke GSV avond vond ik.
Drec bedankt.
Senaat bedankt.
Sooscie bedankt.
Ik ga slapen.

Marchien, die meid was lelijker!!

Arnold schreef: de opschepfrontino's bedanken

Dat zouden meer mensen moeten doen :wink:

Infamous angel
Rossatronie schreef:
Arnold schreef: de opschepfrontino's bedanken

Dat zouden meer mensen moeten doen :wink:

Owkee, bij dezen de opschepfrontino's bedankt voor de 2e ronde
...en de novieten bedankt voor de eerste ronde en de DREC bedankt voor de heerlijke maaltijd. Ds. Kruidhof voor de verfrissende invalshoek. Ama. Baardman voor het vullen van het vragen-uurtje.

't Was al met al een leuke avond.

Goed bezig senaatscie, het was gaaf, echt een bijzonder gaaf initiatief. (dat moet vaker gebeuren) Zelden ook zo goed vermaakt op een donderdag avond...

Senaat, DrEC, SooScie, Ds., GSV'ers en novieten, BEDANKT HÈ!

Ik heb ook erg genoten van de avond. Het was heel mooi. Ik vond het vooral ook heel erg leuk om deze avond beleefd te hebben met zoveel GSV'ers samen! Ds. Kruidhof heeft veel mooie dingen gezegd en teksten uit de bijbel bij elkaar gezocht welke het 'liefhebben' verduidelijken en nieuwe inzichten daarover tot gevolg hebben. Heel bijzonder!
GSV bedankt!

Is het ook mogelijk om de lezing van ds. Kruidhof op papier/via de mail te krijgen? Ik heb meerdere malen gehoord dat het een interessante lezing was en ik kon helaas niet komen...

hij deed het grootste gedeelte uit zijn hoofd dus ik denk dat het lastig wordt. Ik zal kijken wat ik kan doen.