Carpenter

Namens een vriend van mij (geplaatst door Rolf, oud ATV-er):

Het verhaal is dit: in 2008 ben ik, Heije Wubs, op uitnodiging van ZOA vluchtelingenzorg 10 dagen in Thailand geweest. Daar heb ik vluchtelingenkampen bezocht waar Karen vluchtelingen wonen, soms al meer dan 20 jaar. Deze mensen zijn gevlucht uit Myanmar, het voormalige Birma, omdat ze daar niet mogen zijn wie ze willen zijn. Ze worden opgepakt, hun huizen uitgejaagd, gemarteld....om wie ze zijn.

Jullie kunnen je wel voorstellen dat het een enorme indruk op mij heeft gemaakt en sindsdien zet ik me vol overgave in voor Thailand. Met hulp van ZOA kunnen de mensen daar onderwijs krijgen, en dat is voor hen de enige manier waarop ze het kamp kunnen verlaten. Met tienduizenden kinderen achter prikkeldraad is daar veel geld voor nodig!

En daar gaan wij helpen. Samen met mijn leerlingen -het 3 VMBO- van het Gomarus College in Leeuwarden organiseren wij een actiedag ten bate van dit project. Maar eerst gaan we een concert geven van Kees Kraayenoord in Leeuwarden. Op zaterdag 15 mei zal hij daar zijn opwachting maken en de opbrengst van dit concert komt volledig ten goede aan ZOA vluchtelingenzorg. Kaarten voor dit concert kosten €17,50 en zijn te bestellen via www.gomarushelpt.nl. Daar is ook meer info te vinden in de komende tijd over onze actiedag.

Wij hopen jullie te mogen begroeten op een van onze activiteiten!

Met vriendelijke groet,

Heije Wubs,

Docent Maatschappijleer Gomarus College.