Senaat

Amicae amicique,

Xbox, Playstation, FIFA, Films & Series zijn tegenwoordig gulzige grootverbruikers van onze vrije tijd. Een beetje student vermaakt zich echter ook graag met een ouderwets 'kaartje leggen'. Zoals gebruikelijk speelt de GSV elk jaar ook een klaverjastoernooitje. Dit jaar met de volgende spelregels:

- 18 april

  • tussen 20.30 en 22.30 uur;
  • Koffie staat klaar om 20.15
  • vaste partner;
  • er worden halve boompjes gespeeld ;
  • waarschijnlijk 4 halve boompjes, precieze aantal wordt tzt duidelijk;
  • het winnende duo is het duo dat de meeste punten heeft verzameld

Let op: Er wordt gewoon met roem (op tafel, niet in de hand) gespeeld. Dat betekent dus dat als jij en je maat spelen je aan 72 punten en 20 roem mee genoeg hebt. Echter: deze roempunten tellen niet mee in je eind-/totaalscore. Je kan dus per half boompje maximaal 8*162 punten halen.

Klopt, dat is zonde want roem is belangrijk en leuk enz. Maar: vorige jaren bleek dat duo's elkaar dan zoveel mogelijk roem gaan toekennen zodat ze allebei een voorsprong opbouwen op de rest van de duo's. Immers, als er heel veel roem wordt uitgedeeld zijn er gewoon meer punten te verdelen en eindig je dus beide hoger. Met bovengenoemde regel is dit in ieder geval niet meer mogelijk. Nogmaals, het zou inderdaad leuker zijn als roem wel mee kan tellen maar dit jaar kiezen we voor deze constructie.

En nu opgeven met je partner!

Oja, nog een laatste noot. Een zeer gerespecteerde amice geeft in de meest recente jaarbundel nog enkele gouden tips, zijnde de huidige Klaverjaskampioen.

Opgeven met partner? Prima, ik denk namelijk dat Mirjam het ook wel leuk vindt.
Worden maten niet ter plekke geloot?

Jaapie Smulpaapie Vecht

als je per boompje een andere maat hebt ben je dat probleem van de roem kwijt, en komen misschien ook meer mensen omdat ze bang zijn alleen te gaan. ofzo.
en heb je 1 winnaar, ipv 2 :P

  1. Bruins & Mirjam
  2. Amse & Lennard
  3. Jacob & Jacob's ego
Jaapie Vecht schreef: als je per boompje een andere maat hebt ben je dat probleem van de roem kwijt

Leugens.
Ik gun mijn tegenspelers in dat geval nog net zo veel roem, voornamelijk omdat zij mij dat ook gunnen. Dit is omdat wij en zij dan in het voordeel zijn ten opzichte van de spelers van andere potjes die dan gaande zijn. Misschien zou je dit gunnen van de ander, omdat hij het jou dan ook gunt de omgekeerde game-theory kunnen noemen. Maar ik doe niet zo'n studie, dus dat weet ik niet.

Bruins schreef:
Jaapie Vecht schreef: als je per boompje een andere maat hebt ben je dat probleem van de roem kwijt

Leugens.
Ik gun mijn tegenspelers in dat geval nog net zo veel roem, voornamelijk omdat zij mij dat ook gunnen. Dit is omdat wij en zij dan in het voordeel zijn ten opzichte van de spelers van andere potjes die dan gaande zijn. Misschien zou je dit gunnen van de ander, omdat hij het jou dan ook gunt de omgekeerde game-theory kunnen noemen. Maar ik doe niet zo'n studie, dus dat weet ik niet.

Dit zou je een variant van game-theory kunnen noemen. Namelijk de 'Samenwerkingsvariant' waarin de stabiele uitkomst degene is waar je er allemaal het beste vanaf bent: nl. door samen te werken. Het is inderdaad wel tegenovergesteld aan het 'prisoners dilemma' waarin de uitkomst stabiel is in de zin dat wanneer je niet weet wat de ander gaat doen het het meest loont om te doen hetgeen waardoor je zelf het beste er van af bent, in dat geval benadeel je dan de andere partij.

Let op:

Vanwege een beetje tegenvallende animo hebben we besloten het klaverjastoernooi gewoon op 1 avond te houden. Dat betekent dus volgende week donderdag, 18 april, voor open soos.

Geef je op met je maat!

  1. Bruins & Mirjam
  2. Amse & Lennard
  3. Jacob & Jacob's ego
Joashakvoort

ik wil ook meedoen maar ik heb voor morgen geen partner de 18de weet ik niet of ik wel kan

Morgen gaat niet meer door, omdat er te weinig animo is.

Yntse schreef: Morgen gaat niet meer door, omdat er te weinig animo is.

Omdat er überhaupt te weinig animo is voor een nieuwe morgen? Dus gaan we vanavond allemaal de pijp uit?

Uiteindelijk is de voorspelling niet uitgekomen

Nu het maar 1 avond is, zullen er vast meer mensen mee doen

Paula Lunenborg

Sorry; iets te laat online. Inmiddels andere dingen afgesproken..

Ben ik ook wel bij, desnoods met jacobs ego als maat, kan jacob op zoek naar een eigen.

  1. Bruins & Mirjam
  2. Amse & Lennard
  3. Jacob & Jacob's ego
  4. Dorinka & Jeanet
Jaapie Smulpaapie Vecht

Stomme lennard, ik wil niet meedoen met m'n ego

  1. Bruins & Mirjam
  2. Amse & Lennard
  3. Dorinka & Jeanet
Kapitein Luv

Stomme lennard, ik wil niet meedoen met m'n ego

  1. Bruins & Mirjam
  2. Amse & Lennard
  3. Dorinka & Jeanet
    4 Lodewijk & Ron
Joashakvoort

Stomme lennard, ik wil niet meedoen met m'n ego

  1. Bruins & Mirjam
  2. Amse & Lennard
  3. Dorinka & Jeanet
    4 Lodewijk & Ron
    5 joas en Albert
Joas schreef: Stomme lennard, ik wil niet meedoen met m'n ego 1. Bruins & Mirjam 2. Amse & Lennard 3. Dorinka & Jeanet 4 Lodewijk & Ron 5 joas en Albert

6 Jos v Ronselaar en Rien

  1. Bruins & Mirjam
  2. Robert & Amse
  3. Dorinka & Jeanet
    4 Lodewijk & Ron
    5 joas en Albert
    6 Jos van ronselaar en Rien