calluna

:? Wie van de GSV studenten is een kei in statistiek met SPSS en wil mij tegen betaling helpen met het doen van een psychologisch experiment?

misschien kun je iets meet info over jezelf geven, en waarom je GSV'ers hiervoor benadert? Ik ben er overigens geen kei in.

Inderdaad HT, misschien is het wel een vieze zwembadopa die op deze manier probeert leuke jonge psychologiemeisjes te schaken. Naar mijn weten is een zwembad in Ermelo..

Kan me voorstellen dat jullie deze vragen stellen: Ik ben 50+, werkzaam op het Gomarus College in Groningen waar medestudenten van jullie PAL-ler zijn. Via hen kwam ik op het idee hier hulp te vragen. In mijn vrije tijd studeer ik aan de Open Universiteit psycholgie. Ben al een eind gevorderd maar struikel over statistiek. Omdat ik het experiment wel heel graag wil doen, zoek ik hulp. Ik hoop dat deze toelichting eventueel wantrouwen wegneemt.
Calluna betekent: heide, verwijst dus naar mijn naam. Tsja, je hebt van die sjieke mensen....

Wat voor een experiment is het? Welke statistische tests moeten er worden uitgevoerd, en wat komt er allemaal bij kijken?

Hoewel het uitvoeren van een experiment mij heel erg leuk lijkt, ben ik geen kei in statestiek. Aan mij zal je geen hulp hebben, me dunkt, hoewel SPSS niet een heel ingewikkeld programma is.

Wel kan ik eventueel een boek statestiek : SPSS for psychologists (third edition), of Statistical applications for the behavioural science aanbieden. Als je daar wat aan hebt, zeg het maar.

Zelf doe ik bewust een studie zonder statistiek, gelukkig maar zeg. Aangezien de andere helft van de GSV wel zucht en steunt onder statistiek-tentamens, acht ik de kans toch redelijk aanwezig dat hier wel wat talent rondloopt.

Hans? ;)

Het is een experiment over sancties op de werkvloer. Ik heb 16 vragenlijsten (over 2 condities) ingevuld teruggekregen. Die moet ik plaatsen in SPSS, vervolgens daarop ANOVA's en t-toetsen loslaten. Ik ben echter een weet-nieter op dit terrein. Dank voor je aanbieding van statistiek boeken.... maar als je weet wat ik in de kast heb staan en toch niet snap, dan helpt dit niet. Ik ben gebaat bij iemand die gewoon uitlegt wat ik zou moeten doen en hoe, waarom dat zo is en hoe ik de gegevens die er uit komen moet duiden. Vervolgens moet er een verslag geschreven worden. Het gaat me dus echt om het leren werken met SPSS en hoe je de uitkomsten moet interpreteren en kopieren naar Word. Iemand die daarbij kan helpen?

ik weet wel een en ander van statistiek maar ik heb absoluut geen ervaring met SPSS. Daar kan ik je dus niet echt bij helpen.

Calluna, als ik je verhaal zo lees zou ik bijna denken dat je Nanne Veldman bent. Dat maakt verder helemaal niet uit, sterker nog: ook al was je Nanne dan zou ik je nog willen helpen. Het toeval bestaat dat ik én iets weet van SPSS én dat ik regelmatig op het Gomarus werk én dat ik af en toe nog eens op GSVnet kijk. Ik ben 50- (23) en mijn naam verwijst naar mijn voornaam en naar de eerste letter van mijn achternaam. Wellicht handig om eens te mailen (corgeertsema@hotmail.com) om te kijken of ik wat kan betekenen.

Dank voor het reageren op mijn oproep. Inmiddels ben ik in contact met een van jullie en dus kan ik verder.