Christine Vreugd

Sinds januari heeft de Columnakerk een eigen soos ruimte. Elke eerste vrijdag van de maand (6 februari dus weer!) is er een soosavond. Deze is in principe voor 16-plussers. Voor je nu denkt: dat is voor pubers, daar ben ik te oud voor: Het grootste deel van de bezoekers is twintiger, en ook de ouders van de pubers komen er voor een potje poolen.

Het bier kost maar een euro, en fris 50 cent (je moet wel een sooskaartje kopen). De vorige keer zeiden verschillende mensen dat het jammer was dat er geen studenten waren. Alleen wat jongeren die werken, en dus niet bij een studentenvereniging zitten, waren daar. Die vinden studentenverenigingen gesloten clubjes van mensen die niet verder kijken... ze voelen zich genegeerd door ons.

Kortom, kom vrijdagavond even gezellig langs (boven in de Columankerk). Van 20.30 - 21.30 is er gratis koffie en thee. De soos is tot 1 uur open!

Tot vrijdag!

Jandorie , dan ben ik er niet. Maar je mag genegeerde mensen mijn nummer geven. Dan kunnen ze gezellig bij me op de koffie komen. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik ook maar eens werk moet gaan maken van mijn kennismakingsbezoekje.

Goed initiatief zo'n soos. Qua prijs en fietsafstand veel aantrekkelijker dan dat pand aan de Hereweg! Misschien moeten we maar eens kijken of we hem op donderdagen kunnen huren. Ik zeg, VGSE, doe er wat mee!!!

Ook goedkoper bier.

Erik schreef: Jandorie , dan ben ik er niet. Maar je mag genegeerde mensen mijn nummer geven. Dan kunnen ze gezellig bij me op de koffie komen. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik ook maar eens werk moet gaan maken van mijn kennismakingsbezoekje. Goed initiatief zo'n soos. Qua prijs en fietsafstand veel aantrekkelijker dan dat pand aan de Hereweg! Misschien moeten we maar eens kijken of we hem op donderdagen kunnen huren. Ik zeg, VGSE, doe er wat mee!!!

Allen als jij in de sooscie wil, zullen we erover gaan nadenken...

Klinkt leuk, de volgende keer dat ik het weekend in Groningen ben zal ik eens een kijkje nemen.

Ik heb een keer een naamsuggestie gedaan voor die soos. Is daar nog wat mee gedaan?

Koning Drietand

Je had toch de oude GSV soos naam ingevuld?? Bethesda? of niet?

Klopt, ik dacht een naam die ook studenten aanspreekt zal wel uitgekozen worden.

Koning Drietand

Dat zou het bezoek wel kunnen bevorderen.

Bethesda doet mij meer denken aan een ziekenhuis, maar goed, iedereen zijn referentiekader.

Koning Drietand

Dan moet jij hoognodig oude GSV liederen leren.

Christine Vreugd
Edje schreef: Ik heb een keer een naamsuggestie gedaan voor die soos. Is daar nog wat mee gedaan?

Het is uiteindelijk 'De Zolder' geworden. Helaas voor jou dus.

I'll be there :D

Toch leuk als ze vragen: 'Ben je hier net lid?', en dat je dan terug kan zeggen dat je al meer dan twee jaar lid bent. (Ook wel een beetje triest bij nader inzien)
Maar het was wel gezellig, en poolen is met 1-euro-biertjes helemaal niet zo vervelend. Volgende keer zoek ik alleen nog een geschikte tegenstander en geen gasten die beginnen met een gele bal ipv een witte.

Christine Vreugd

Vanavond weer soos! ZIe ook Tinka's bericht over Spelletjes in de Columnakerk.

Christine Vreugd

Ik kan het niet vaak genoeg blijven roepen, dus nog maar een keer: Vanavond is het weer de eerste vrijdag van de maand, dus soos in de Columnakerk. Ook zin in een potje poolen of een goedkoop biertje? Kom dan gezellig langs! Soos is open vanaf half negen, tot half tien is er gratis koffie en thee. De soos sluit om half één.

Helaas heeft de "Student die studeert"- UB - belangengroepering gewonnen, anders was ik er zelfs heen gegaan. Soos die om half één sluit ideaal. Kun je betrekkelijk makkelijk zeggen dat je tot sluit bent geweest.

Christine Vreugd

Het lijkt wel druk met activiteiten in de Columnakerk. Gemeentedag (ga er gewoon ff heen, lekker een dagje in het Stadspark, spelen met wat kinderen, een babbeltje maken met wat ouderen en even gezellig zeskampen en bbq-en), gemeentevergadering (ook belangrijk!) en komende vrijdag (5 juni) weer soos! Dus zin in een goedkoop biertje en een potje poolen? Be there!

Joehoe! De kennismaking met dominee Schaeffer was zo gezellig dat ik meteen de columnakerksoos even van binnen heb bekeken. Ziet er vet gezellig uit. Mooie bar erin en pooltafel in het midden. Zou echt leuk zijn als we daar met een clubje GSV'ers wat vaker zouden komen. Elke eerste vrijdag van de maand, dus ook 3 juli! Dat is -precies wat voor de GSV- een themafeestje, dus de verkleedkleren kunnen weer uit de oude doos tevoorschijn komen. Lijkt mij wel leuk om heen te gaan. Wie heeft er zin om mee te gaan?

Edit: kan iemand mij vertellen wat ik fout doe met die flyer dat de kwaliteit zo beroerd is? Ik gebruik publisher en sla em dan op als gif-bestand...
Edit: HT, bedankt! Stukken beter zo, hoewel nog niet briljant.. Iemand nog meer tips?

gif is volgens mij wat compacter dan jpeg, en ziet er vaak sowieso wat korreliger uit. tof om te horen dat de kennismaking met ds Schaeffer zo gezellig was! Had geen tijd om te komen (cievergadering indeed), maar had me wel goed geleken. Als het goed is is ie nog vaak zat te bewonderen en te bespreken in onze kerk.

Over die activiteit: ik zeg een mooi alternatief voor het Vracciefeestje.