mallechien

StandUp! voor Groningse studenten
Het COG en StudentLife organiseren vanaf 11 januari een wekelijks gebedsuur onder de naam "StandUp!". Het doel is om te bidden voor de Groningse studentenwereld, te luisteren naar Gods stem en van elkaar te leren in gebed. Tijdens dit gebedsuur zullen regelmatig verschillende christelijke initiatieven onder de studenten in Groningen (denk aan Godsquad, CEC, Alphacursus etc.) onder de aandacht gebracht worden. Er wordt het één en ander door de medewerkers daarvan verteld, waarna ervoor gebeden wordt. Ook is er ruimte voor persoonlijk gebed. "Stand" betekent: "In een positie zijn, iets doen". Wil jij iets doen voor je medestudenten? We denken dat God deze mensen ook in Groningen zoekt. (Ezechiel 22:30). Dus:

StandUp!
Elke woensdag van 16.30-17.30
Lokatie: Huis de Beurs, zaal 3 (aan de Vismarkt, naast de Korenbeurs. Ga de deur door tegenover de ingang en ga na 2 trappen omhoog rechts.)

Je bent van harte welkom!

was dit niet eerst bij ons op soos???

klopt, maar vanaf nu is het elke week in huis de beurs!!!!

Dus van 16.30-17.30 Huis de Beurs, elke woensdag

Zoete ironie der geschiedenis. Op de buitenmuur van Huize de Beurs, de ruimte waarin binnenkort wekelijks een gebedsuur voor en door studenten wordt georganiseerd, bevindt zich een plaquette met de volgende woorden van Karl Marx:
"Overwegende, dat de emancipatie van de arbeidersklasse het werk van de arbeidersklasse zelf moet zijn."

Goed initiatief, dat gebedsuur! Al lees ik in Ezechiël 22: 30 wel dat God de mensen zoekt, maar niet heeft gevonden. Vers 31: "Dus vervloekte ik hen, met het vuur van mijn toorn vernietigde ik hen, ik liet hun daden op hun eigen hoofd neerkomen - zo spreekt God, de Heer." Des te meer is het natuurlijk goed dat er voor deze mensen gebeden wordt. Al vraag ik me soms wel af of vers 31 bij iedereen de drijfveer is om voor deze mensen te bidden. Zijn we ons echt van Gods toorn bewust?

Ben blij dat je het een goed initiatief vindt. Als God nu wel studenten zal vinden die op de bres willen staan, wellicht dat Hij Zijn toorn niet hoeft uit te storten. Verder hoeft wat mij betreft vers 31 niet de drijfveer zijn om te bidden. 1Tim 2:1,3-4 is al een hele goede drijfveer. 1Tim2:1 "Allereerst vraag ik dat er voor alle mensen gebeden wordt, dat er smeekbeden, voorbeden en dankgebeden voor hen worden uitgesproken." 3-4: "Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. "

Zijn er nog mensen van plan te gaan????

opzich wel, maar ik moet eerst nog iets om 4 uur doen... als dat niet te lang duurt kom ik wel, maar later dan half 5.

prima kom maar gewoon langs!!!!

ik kom ook! ben benieuwd..

ik kom. ben al klaar. tot zo!!

Maurijn schreef: ik kom. ben al klaar. tot zo!!

weet je wel wie Mallechien is :lol: ?

En.. Stand-Up is een aanrader! Dus allemaal komen volgende week!

Vriend Niels

Tof dat het zo leuk is! Maar kan alsjeblieft Ezechiel 22:30 weggehaald worden van de promo. Het geeft uiting van een manier van bijbel lezen die wel heel erg fundamentalistisch is zonder gevoel voor context. Hiermee wil ik niet het idee van StandUp afkraken, want dat is natuurlijk dikke prima...!

Volgens mij is de boodschap van ezechiel 22:23-31 dat er veel mensen zijn die zich aan Gods geboden niet storen, maar dat God toch ook wil dat die mensen zich tot Hem keren. God zoekt mensen die voor de 'afgedwaalden' op de bres willen gaan staan.
Ik denk dat een van de manieren waarop wij op de bres kunnen gaan staan, bidden is. Dus wat mij betreft blijft de tekst uit Ezechiel staan.

En ik vond het ook een goed uurtje afgelopen woensdag. De opkomst was ook goed en hopelijk komen er volgende week nog meer mensen langs!

els b schreef:
Maurijn schreef: ik kom. ben al klaar. tot zo!!

weet je wel wie Mallechien is :lol: ?


j
a, gelukkg wel. Mijn enige echte rabbi :P
els b schreef: En.. Stand-Up is een aanrader! Dus allemaal komen volgende week!

Inderdaad. Ik vond het een tof uur!!

morgen is het weer zover!!!! dus heb je een gaatje in je drukke agenda, kom dan langs in huis de beurs!

Lieve GSV-ers, over een half uur gaan we weer bidden met medestudenten, voor Groningen en ons plekje daarin! Dus als je nog tijd hebt, ben je welkom in zaal 3 van huis de beurs!

Het was een goed besteed uur. Echt goed om eens heen te gaan!

Het is nog steeds elke woensdag om half 5 in huis de beurs....

Ik kom hoor marchientje!

^ bump.

Het zou de eerste keer zijn, maar ik denk dat ik er vandaag wel bij ben.

Komt allen!