roos

Wij zijn voor de dagopvang in Groningen op zoek naar enthousiaste vrijwilligers!
De dagopvang is een onderdeel van het Leger des Heils. De dagopvang biedt opvang aan dak- en thuislozen in Groningen die overdag op straat zwerven. De problematiek van de doelgroep is heel divers. Bij de meeste bezoekers is er sprake van verslavingsproblematiek, soms in combinatie met een psychiatrische aandoening.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste mensen die het leuk vinden om, voornamelijk in de weekenden, de beroepskrachten willen helpen om onze bezoekers een leuke dag te bezorgen.
Ben jij iemand die een luisterend oor heeft, gezelligheid kan bieden en het leuk vindt om contact te hebben met deze bijzondere doelgroep en ben je ongeveer 1x per twee weken een dag beschikbaar, dan is de dagopvang een leuke plek om te werken.
De taken van vrijwilligers bestaan uit barwerkzaamheden en het bewaken van een gezellige sfeer.

De dagopvang is in de weekenden open van 12.00 tot 17.00u.
Voor vragen kun je contact opnemen met Leonora Haaima, medewerkster dagopvang, ( 050-3172697)en/ of Liesbeth Roosenbrand (06 43994326).

Mensen! Het is écht heel erg leuk werk én we hebben hard mensen nodig. Als je ook maar een beetje interesse hebt: bel me (mailen mag ook: lroosenbrand@hotmail.com). Dan zet ik tegenover al je eventuele bezwaren iets positiefs.

Herbsgarden

Ik ben wel een beetje geinteresseerd. (Ik heb mijn baas beloofd dat ik zaterdagen beschikbaar ben als oproepkracht, maar ik zou op vrije dagen op zich weleens langs willen wippen. Enfin, een piepklein beetje geinteresseerd dus.) Wat ik mij afvraag: mensen met verslavingszorg en pesichyse aandoeningen, moet je niet een beetje training hebben om daarmee te dealen (no pun intended)?

Super leuk dat je (een beetje) geinteresseerd bent, Jan! Ik bel je binnenkort wel even hierover. En wat betreft training; dat is niet echt nodig. Je krijgt wel een aantal handvaten toegereikt 'om ermee te dealen'. De beroepskrachten houden zich bezig met de meer inhoudelijke hulpverlening. Maar als je wilt kan ik je wel een cursusje geven:)
(ohja nog iets: ik denk trouwens dat jij hier heel geschikt voor bent!)

Nog meer mensen??

Het lijkt mij ook best leuk, maar ik wil er wel even over nadenken.

Leuk smartie! Ik zal jou binnenkort ook es bellen:)
Ik werd gister trouwens gebeld door nog een andere geinteresseerde gsv-er, wordt een dolle boel daar!

Ik ben ook wel een beetje geïnteresseerd. Misschien kun je een info-avondje inplannen ofzo?

Vanavond van 17.30-18.30 wordt er een info-avondje georganiseerd aan de Kostersgang. Pauline V, Marielle, Jan, Pytric en ik komen sowieso. Als je zin hebt: kom gezellig langs!
Adres: Kostersgang 28-30

Ik ben denk ik ook van de partij.