Herbsgarden

Gezocht: medewerker fotozaak (1 dag per week)

Aangezien ik na het novitiaat naar Amsterdam hoop te verhuizen komt mijn bijbaantje vrij. Wat houdt het in?

  • Je werkt in Fotofonie in Vinkhuizen (Siersteenlaan 428/14)
  • Klanten komen vooral naar Fotofonie voor pasfoto's, inktcartridges, fotolijstjes en computertoebehoren als webcams.
  • Je runt de winkel alleen. Niet moeilijk, maar je moet wel een beetje zelfstandig zijn.
  • Het is best relaxed werk. Soms komt er een uur lang geen klant en dan kun je doen wat je wilt. Af en toe komen er wat GSV'ers langs. Soms komt m'n vriendin een paar uur chillen. Prima, no stress. En als er wel veel klanten zijn, moeten ze gewoon op hun beurt wachten, dus dat is ook prima. En soms komen er kiddo's zoals hierboven langs voor een romantisch portret.
  • Je hoeft geen topfotograaf te zijn, maar enige affiniteit met fotografie is wel een pre. Een beetje verstand van techniek is ook niet onhandig, omdat we ook kabeltjes verkopen.
  • Ik werkte dit jaar meestal een dag in de week. Welke dag dit was verschilde: ik was flexibel, dus nam m'n collega soms woensdag vrij en soms vrijdag. Als je wilt zijn hier vast wel vaste afspraken over te maken.
  • Loon: ik kreeg 75 euro voor een dag van 9.30 tot 18.00. Vond het wel prima baantje en heb nooit hard onderhandeld, maar als je dat wel doet kun je misschien wel meer krijgen.

Heb je interesse of vragen: mail of bel me gerust.

Mail: jdtkruidhof@gmail.com
Mobiel: 06 212 919 33

Ik weet niks van fotografie maar het lijkt me best leuk.

Herbsgarden

Hoi Elsa, het werk is inderdaad best leuk, maar als dit een sollicitatie is, is het niet zo'n goede.

Jan heeft altijd schitterende verhalen, dus als je denkt dat je je huisgenoten daamee een plezier kan doen, is dit een baantje voor jou! En handje contantje is een schitterend systeem van afrekenen.

Herbsgarden

Ohja, die verhalen, goeie Tony: lees al mijn vet toffe avonturen in ;)

Ik heb hetzelfde probleem als Elsa, maar het lijkt me wel leuk.

Hmm, klinkt opzich wel leuk. Welke diepgang wordt er verwacht van de fotografie-affiniteit?

Herbsgarden

We verkopen niet zoveel camera's en hebben er maar een stuk of vijf verschillende in de winkel. Daar moet je wel wat over kunnen vertellen, vijf specs ofzo. Maar als een opa vraagt om een rolletje te verwisselen, moet je dat wel kunnen. En als hij bijvoorbeeld vraagt of hij in de winter 100 ASA of 400 ASA moet hebben, moet je wel het verschil weten. En als iemand mooie close-up portretten wil maken, moet je wel kunnen uitleggen waarom een 2.8-lens beter is dan een 5.6. Dat soort beginnersdingen.

Daarnaast moet je een beetje die Vinkies kunnen lullen, maar ook met de kakkers die verderop wonen. En als een baby niet stil wil zitten voor een pasfoto, moet je daar ook een beetje mee kunnen dealen. Allemaal lekker praktisch. Loop er anders eens binnen, dan weet je wat het is.

Ja, goed idee. Het lijkt me serieus wel leuk. Wie weet kan ik even getraind worden daar. Ik kan op een deel van je vragen namelijk geen antwoord geven, maar het zal ook weer geen rocket science zijn vermoed ik.