Carloz

Zeer waarschijnlijk zal deze week, een verhuizing plaatsvinden van de GSV-site, van onze oude web-host, naar een . Wanneer precies is onduidelijk, maar waarschijnlijk zal dat woensdag plaatsvinden.

Daarom deze aankondiging, want dat heeft de volgende consequenties:

1: er zal (onvermijdelijk) downtime zijn. De database van de oude GSV-site zal namelijk gekopieerd worden, wat enige tijd in beslag zal nemen ( 60 MB ).
2: Hoewel we het verlies aan forum-berichten willen beperken (en liefst willen uitsluiten), is het niet zeker of dat gaat lukken. We weten namelijk niet precies wanneer we over gaan (op de minuut nauwkeurig) en het is (nog) onduidelijk of we na de overgang, nog een backup kunnen maken van de oude site (hiernaar wordt nog geïnformeerd). Dus als u (lange) bijdragen gaat schrijven die absoluut niet verloren mogen gaan, doet u er goed aan om de komende dagen (vooral vanaf dinsdag nacht) uw berichten op uw eigen computer op te slaan.

Reden voor de verhuizing:
Het is stukken goedkoper (scheelt zo'n 80 euro per jaar?) terwijl je meer ruimte hebt en tevens een hoger datalimiet hebt. Tegelijkertijd met de verhuizing, zal er een update plaatsvinden van de forum-software. Doordat deze momenteel gedateerd is, kunnen anderen, met veel kennis van php (en ervaring met hacken), binnenkomen op onze site. Dat is enige tijd geleden gebeurd, en dat willen we toch liever niet.

We zullen proberen om de downtime zoveel mogelijk te beperken, en om na de overgang van de website, alle functies z.s.m. weer in werking te stellen. We verwachten dat het overplaatsen van het forum geen heel ingrijpende klus zal zijn (er is al e.e.a. getest), maar er zijn meer dingen die overgeplaatst moeten worden, waardoor de site mogelijk enige weken niet meer de volledige functionaliteit heeft als de huidige.

De Webcie werkt hard aan het overplaatsen van de oude site naar de nieuwe, maar de leden van de webcie hebben ook af en toe tentamens, dus een bepaalde functie pas iets later komt om die reden, dan vragen we uw begrip. Het forum zal wel werken, en dat is denk ik eerst het belangrijkste. De rest komt wel (in volgorde van belangrijkheid).

Namens de Webcie,

Carloz

Ik kan het geel-topic niet vinden! Je gaat me toch niet vertellen dat alles van geel verdwenen is??? :evil:

Sorry, dubbelpost. Idd, ik ben ongeduldig...

Rustig maar.

http://www.gsvnet.nl/portal/viewtopic.php?t=48

Er was gisteren een vaag probleem met de database, waar wij vooralsnog weinig chocola van kunnen maken. Het posten verliep erg traag, waardoor mensen ongeduldig werden, nogmaals op Verstuur klikten, met dubbele posts als gevolg. Als daar dan eentje van verwijderd wordt, verdwijnt het topic op mysterieuze wijze. Hij staat nog wel in de database, maar is niet meer op de site zelf te zien.

Dit heeft niets te maken met bovenstaand onderhoud, maar is (zoals het er nu naar uit ziet) een tijdelijk haperen van de database.

vandaar dus dat het huiskamertopic ook ineens verdween nadat ik 3x had gepost?! :lol:

Ja, die lui van Protagonist maken er een potje van de laatste tijd. Net was de hele site er ineens af. Gister was de database enorm traag, en af en toe deels weg, netzoals nu dus het huiskamertopic) en er zijn de laatste tijd meer problemen geweest met de database....

Maar goed dat we binnenkort weg zijn...

De site van de nieuwe host (pcextreme.nl) is bij mij errug traag. Dat belooft niet veel goeds...!

Even de cookies opschonen, beeldscherm en muisbal poetsen, cache wissen en hupza, hij loopt weer als een trein.

(ik heb namelijk nu geen problemen met die site van pcextreme).

Maar als ik pcextreme nu vergelijk met protagonist, dan kan ik (met toch ongeveer 2 jaar ervaring bij hun) zeggen dat PCX niet of niet echt onder doet voor protagonist.

Is vandaag de grote dag?

Nee. Maar hij is wel dichtbij.

Ik wilde mijn post laatst editten, maar dat lukte toen niet (de boel was enorm traag). Ik ging eerst uit van vandaag inderdaad, maar dat hebben we ivm drukte in de webcie (inclusief ikzelf) uitgesteld. Volgende week komt de grote dag; wanneer precies weet ik nog niet. Zodra we meer weten, post iemand dat hier, zodat iedereen er rekening mee kan houden...

Zijn jullie er al uit, of we onze naam eenmalig mogen veranderen?

Haha ik zal het es in de groep gooien...

Carloz schreef: Haha ik zal het es in de groep gooien...

ik ben ook wel voor!!!

Maurijn schreef: [..] ik ben ook wel voor!!!

Oh ja, wat ga je er dan van maken??

Maurijn schreef: [..] ik ben ook wel voor!!!

jij heet toch gewoon maurijn? of wou je er mautrein van maken???

Wie weet.
Genoeg nu over welke naam iedereen gaat nemen. Hier komen mededelingen over het onderhoud van de site, en eventuele vragen daarover... Namen bediscussieer je maar op msn of .

goed bezig webcie!

t'is wel ff wennen

Kleine test.

Hoei webcie, wat is het mooi! Uhm alleen 1 vraagje... :oops: blijven die gele letters zo bij de actieve onderwerpen? Ik kan het niet heel goed lezen...

Zozo, ziet er gelikt uit webcie!! Prachtig!