YeHeSs

Hedenavond zal Stef Stuntpiloot zijn intrede doen op de sociëteit van de GSV aan de Hereweg. Waar talloze andere gezelligheidsverenigingen in Groningen (Bernlef, Vindicat, Albertus en militante jaarclubs van Dizkartes) de gereformeerde vereniging al zijn voorgegaan, is het nu de beurt aan "de kleine luyden" om kennis te maken met dé rage van dit moment.

Om aan te geven dat het ook een serieus spel is, nog even een recensie van

recensent Erwin Broens schreef: Kinderspellen kom je op deze website niet of nauwelijks tegen. Ik speel ze zelf bijna nooit, waardoor ik me met goed fatsoen niet aan een recensie durf te wagen. Maar af en toe steekt het kind in mij de kop op en waag ik me aan een paar potjes onschuldig speelplezier. De afgelopen weken werd het innerlijke kind gekieteld door Stef Stuntpiloot, een heruitgave van een klassiek actiespel van MB. Deze heruitgave is dit voorjaar genomineerd voor Speelgoed v/h Jaar, in de categorie 4-6 jaar. De hoofdrolspeler van dit spel is ene Stef, stuntpiloot van beroep. Stef bevindt zich in een klein rood vliegtuigje, dat aan een vliegarm is bevestigd. Deze arm en het vliegtuigje vormen het centrum van het speelveld. Daaromheen bevinden zich de vier kippenhokken van de spelers: een combinatie van een reservoir met drie plastic schijfjes (de kippetjes) en een wip. Gevoed door twee batterijen vliegt Stef als een dolleman over of door de kippenhokken. Als hij jouw kippenhok nadert, probeer je hem met jouw wip over jouw kippetjes te tillen. Als dit je niet lukt, raak je een schijfje kwijt. Verdedigend wippen is nuttig, maar niet genoeg. Het is namelijk nog veel leuker als je Stef zo weet op te zwepen dat zijn volgende duikvlucht op de kip van een medespeler landt. Het actiespektakel gaat door tot één speler nog kippetjes overheeft. Deze stuntpiloot is de winnaar van het spel. Tot die tijd mogen de spelers zonder kippetjes nog wel hun wipjes bedienen. Ten slotte Op het eerste gezicht lijkt de doos niets meer dan een speelgoedsetje voor kleuters te bevatten. Zet deze gedachte snel aan de kant, want Stef Stuntpiloot is ook voor volwassen spelers een schitterend actiespel. Verwacht geen tactisch of strategisch denkwerk, maar reken wel op spanning, stressvol getik op de wipjes en op medespelers die hun geluk of pech uitschreeuwen. Stef Stuntpiloot is een zalig tussendoortje, waarmee je de grijze cellen rust gunt, ten koste van jouw wijsvinger en jouw stembanden. Het spel is bedoeld voor 2-4 spelers. Met drie spelers wordt de speelbalans enigszins verstoord, omdat één van de spelers dan profiteert van de grotere afstand tussen hem en zijn voorganger.

Kunnen jullie nu al niet wachten om het te spelen? Vanaf 20.30 uur zal Stef in vol ornaat te bewonderen zijn...

Twee aandachtspunten:

-wanneer het spel wordt gespeeld in de variant dat het verliezende koppel een biertje moet wegwerken, neemt de vermakelijke waarde van het spel nog meer toe.
-natuurlijk zal er in de "moeilijke" variant worden gespeeld. Deze wijkt enigzins af van de wijze die in de afbeelding staat.

Ha! Briljant spel! Uitermate goede reden naar soos te gaan.

Ben ook erg benieuwd, misschien dat ik mijn hoofd ook nog even laat zien. Het spel is verder vrij verkrijgbaar? Als het bevalt kunnen we het nog aanschaffen voor kamp!

Het is de hele tijd (bijna) uitverkocht in Groningen. Had gisteren bij Intertoys aan de Brugstraat ook het laatste exemplaar te pakken.

Tip: kijk bij de spellen voor de kleuters, misschien moet je wat schroom overwinning "is het een cadeautje?", maar dan heb je ook wat :D

Ik stel voor het om te dopen in 'Steef Hoogvlieger'. ;)

Haha, wat een tof spel! Vet mooie moves kan die man maken in z'n vliegtuigie!

Oi oi oi, tijd om maar weer eens naar soos te komen dacht ik zo....

Zet een spelletje neer en heel regio geel is ineens op soos te vinden.

stef stuntpiloot kende ik niet maar van stef bierpiloot had ik idd al wel gehoord. moet een uitermate geschikt bierspel zijn.

Volgens mij praten we over 'hoedje wip'. Een spel dat ik als klein hummeltje speelde (en daar werd niet bij gezopen).

Vriend Niels

Volgens mij is hoedje wip wat anders. Daar kwamen geen batterijen aan te pas.

lachen gieren brullen in de achterzaal. En er komt weer een meter aan!

Wat een briljant spel, Stevens bedankt

Wat een k*tspel! Die Jasper doet het ook veel te vaak

Daar geloof ik helemaal niets van. Het is een geweldig spel! Vooral zonder bier en met meisjes.

geniaal spel, ik speelde het vroeger bij familie!

Pieternel schreef: Daar geloof ik helemaal niets van. Het is een geweldig spel! Vooral zonder bier en met meisjes.

Een geweldig spel is het idd. Met meisjes is het leuk maar de best of 5 series voor een paar dl bier is toppie!

Ik ben blij dat de introductie van Stef Stuntpiloot moeiteloos is verlopen. Welke variant je ook speelt, het blijft een spel vol spanning en sensatie. Inmiddels slaapt Stef om bij de komen van zijn non-stop-inspanningen van gisteravond. Naar verwachting gaat hij vanavond op Schier echter weer helemaal los!

one too tree stef flies the game!