vet

Op 77-jarige leeftijd is de enige coach die Nederland ooit naar het Europese Kampioenschap leidde, overleden.

Wat zijn uw herinneringen?

Respect to Rinus!
De enige echt topper, als speler en als coach... Prachtige man.

vet schreef: Wat zijn uw herinneringen?

Dat hij ongeveer 5 minuten van het journaal in beslag neemt..

Koning David
vet schreef: Op 77-jarige leeftijd is de enige coach die Nederland ooit naar het Europese Kampioenschap leidde, overleden. Wat zijn uw herinneringen?
De uitspraak: "Voetbal is oorlog" komt toch van Michels?

Ja, die is van hem. Ik vond het altijd wel mooi dat Advocaat 'De kleine generaal' genoemd werd, en Michels 'De generaal'.

Topper schreef: [..] Dat hij ongeveer 5 minuten van het journaal in beslag neemt..

ik hoop voor je dat je dat niet negatief bedoelt. diep respect voor die kerel. vooral een van de beste trainers die nederland ooit gekend heeft. een man zonder kapsones. 2 minuten stilte...

Vriend Niels

Ik herinner hem als een symphatiek en kundig man, binnenkort ga ik mijn grijsgedraaide videoband van EK 88 maar weer is uit de kast halen. Hier nog wat mooie herinneringen over Rinus Michels:

Van Basten

Een enorm verlies, zo noemt Marco van Basten het overlijden. "Het heengaan van de 'nestor' van het trainersgilde, de vader van het Nederlands voetbal, is een enorm verlies voor de voetbalwereld. Michels was iemand die alle kwaliteiten van een topcoach in zich had."

"Hij wist een groep te motiveren en kon op de juiste momenten, vooral door zijn bijzondere gevoel voor humor, de spanning van de ploeg afhalen. Hij kon daarentegen ook hard zijn in zijn beslissingen en op andere momenten weer zijn warme kant tonen."

"Het is niet voor niets dat hij de enige coach is die met Oranje een grote prijs in de wacht heeft gesleept", vervolgt Van Basten. "Het was voor mij persoonlijk dan ook zeer speciaal dat uitgerekend híj me enkele jaren geleden mijn diploma Coach Betaald Voetbal overhandigde."

Gullit

Rinus Michels was een trainer, een mens naar het hart van Ruud Gullit. "Hij was een persoonlijkheid in alle opzichten. Voor hem wilde je alles geven. Een warme en humoristische man. Heel anders dan het beeld dat ik eerst van hem had."

Gullit was aanvoerder van het Nederlands elftal, dat in 1988 de Europese titel veroverde. "Voordat ik hem in 1987 bij Oranje leerde kennen, dacht ik dat hij een strenge, norse man was, die heel erg met discipline bezig was. Ik dacht destijds nog: Wat moet dat worden met hem? Maar al die verhalen bleken totaal niet te kloppen."

KNVB

Gullit: "Later, toen ik hem bij de KNVB weer tegenkwam op de trainerscursus, waar hij mijn docent was, heb ik wel eens aan hem gevraagd waarom hij bij ons zoveel losser en anders was dan in zijn jaren bij Ajax en Barcelona. Zijn antwoord was duidelijk. Jullie waren al echte profs, zei hij. Jullie hoefden niet meer gecorrigeerd te worden.

"Jullie corrigeerden elkaar. Een mooier compliment konden we niet krijgen. Echt, bij iedereen van de EK-ploeg in 1988 lag hij heel goed."

grote held Rinus

Gullit had de tranen in zijn ogen staan bij de 1 minuut stilte voor de wedstrijd Feijenoord-NAC. Dat zegt genoeg over de man zelf. Rinus held van ons allen.

Ja, toch de man die het totaalvoetbal in '74 introduceerde. Super!

Bij Barcelona hebben ze voor de wedstrijd en in de rust een minuut stilte voor meneer Michels gehouden. Fantastisch, dat verdient de man.

(En het was er waarschijnlijk stiller dan tijdens die minuut stilte op soos. Cultuurbarbaren.)

Koos L schreef: (En het was er waarschijnlijk stiller dan tijdens die minuut stilte op soos. Cultuurbarbaren.)

Een minuut stilte op SooS? Toen zat ik zeker nog te vernikkelen van de kou op station Zwolle... Wat mij betreft hebben we komende donderdag twee minuten stilte :wink:

Het is toch wat! Zielig dat die man dood is, maar minuten stilte op de GSV... voor een voetballer. Eerst zo'n dwaze actie met dat nieuwe erelid en nu dit. Stelletje paupers.

GSV'er schreef: Stelletje paupers.

Hé je weet toch dat ik mezelf niet serieus neem :wink:
Wat betreft amice Schiphorst, ik heb tijdens de HV niemand hoeven te overtuigen :lol:
Trouwens het :wink: -teken stond er niet voor niets. Ik heb zelf heel erg weinig met minuten stilte. Ik heb sowieso weinig met de dood en was dan ook niet geschokt ofzo dat Michels dood was. Ik was op mijn werk toen ik de aankondiging zag. Op dat moment leverde een kapotte hoofdleiding meer gesprekstof op dan het verscheiden van een voetbaltrainer. Het wandelende monument krijgt nu een vast plaats that's all.

Amsterdam ArenA --> Rinus Michels stadion

GSV'er schreef: Het is toch wat! Zielig dat die man dood is, maar minuten stilte op de GSV... voor een voetballer. Eerst zo'n dwaze actie met dat nieuwe erelid en nu dit. Stelletje paupers.

Sterker nog: gaan vragen aan mensen die in de 80's geboren zijn wat voor herinneringen ze aan Rinus Michels hebben en nog serieuze reacties krijgen ook! Bijzonder hoor, maar we gaan er maar van uit dat dat geen herinneringen, maar videobeelden zijn.

gelukkig heb jij nog wel échte herinneringen aan hem rossatron...

krakrak schreef: gelukkig heb jij nog wel échte herinneringen aan hem rossatron...

Ja gelukkig wel, help me eens?