YeHeSs

Groningen, studiestad of studentenstad – debatavond 2 november

Student en Stad en de Studentenorganisatie Groningen (SOG) organiseren op maandagavond 2 november een debatavond met als thema Groningen, studiestad of studentenstad. Tijdens de avond zullen een zestal sprekers een inleiding van vijf minuten verzorgen waarna er een interactief debat plaatsvindt met de aanwezigen in de zaal.

Burgemeester Peter Rehwinkel zal de aftrap geven voor de debatavond met een algemene inleiding over Groningen als studiestad of als studentenstad. Het optreden van Rehwinkel betekent zijn debuut voor een studentenpubliek.

Dirk Nijdam, directeur van Marketing Groningen spreekt over Groningen als City of Talent. Is dit enkel een loze reclameslogan of kan er ook daadwerkelijk invulling geven worden aan deze ambitie.

Yvonne Geerdink, directeur/bestuurder van woningbouwcorporatie Lefier zal een inleiding houden over de toekomst van de studentenhuisvesting in Groningen en de vraag hoe we om moeten gaan met het spanningsveld tussen student en Stadjer.

Henk Pijlman (voorzitter CvB Hanzehogeschool) en Oscar Couwenberg (faculteitsbestuurder RUG) zullen spreken over het onderwijs is studiestad Groningen. Actuele ontwikkelingen als het bindend studieadvies, de studieduur en de kwaliteit van het onderwijs zullen hierbij onderwerp van gesprek zijn.

Paul de Rook, voorzitter Contractus – het overkoepelende orgaan van de acht erkende studentenverenigingen – staat stil bij gezelligheid en uitgaan in Groningen.

De avond staat onder leiding van Stephan Antuma, gemeenteraadslid van Student & Stad en wordt georganiseerd in het voorste gedeelte van Huize Maas (Vismarkt 52). De inloop met koffie en thee is vanaf 19.30 uur, de avond begint om 20.00 uur.

Stephan, leuk dat jij vanavond de debatavond gaat leiden. Ik kan er niet bij zijn, maar een mooie avond gewenst!

Dank je wel Roel. Een zeer interessante avond (al zeg ik het zelf). Ik hoop dan ook nog een paar GSV'ers te kunnen spotten :wink: