Rinze

is een informatie- en trainingsdag over internationale samenwerking, ofwel een netwerklounge in het noorden van het land. Op deze dag kunnen jongeren die geinteresseerd zijn in internationale samenwerking en ontwikkelingssamenwerking in contact komen met belangrijke organisaties, deelnemen aan trainingen en aan het debat.

Om 15.00 uur opent DYW de deuren en verwelkomt alle deelnemers. Tussen 16 en 17.30 uur kunnen de infoshops en de CV-check worden bezocht. Vanaf 17.00 uur zal voor alle geinteresseerden het debat van start gaan. Tijdens het buffet, dat om 18.00 begint, kunnen tevens één-op-één-gesprekken met mensen van de organisaties worden gevoerd, waar je je tijdens de infoshops voor kunt inschrijven. Om 19.00 uur start de eerste trainingsronde. Om 20.15 start de tweede trainingsronde. Na afloop vindt er een borrel plaats waar nog een aantal verrassende acts zullen optreden!

Infoshops zullen onder andere verzorgd worden door de volgende organisaties: Unicef, Artsen zonder Grenzen, de Nationale Jeugdraad, de Derde Kamer, het COS, het IKV, Greenpeace en Dreamcatchers.

Voor het debat over het Nederlandse IS-beleid hebben we al een paar interessante politici weten te strikken, te weten Diederik Samson van de PvdA, Henk de Haan van CDA en Sam Pormes van Groenlinks.

Bij je aanmelding geef je een voorkeur op (max. 2) voor de training die je wilt volgen. Je kunt kiezen uit onderstaande trainingen:

  1. Voorbereiding op buitenlandervaring (IKV)
    (Hoe word je uitgezonden en wat kun je er doen?)
  2. Interculturele communicatie (COS)
    (Rollenspel om je voor te bereiden op een verblijf in het buitenland.)
  3. Stoomcursus project opzetten in binnen en buitenland (COS)
    (Hoe geef je een idee gestalte, hoe krijg je de juiste contacten en waar haal je geld vandaan?)
  4. Hoe vergroot ik mijn kansen op een baan?
  5. Internationale sollicitatietraining
  6. Voorbereiding op vrijwilligerswerk in ontwikkelingslanden (Missie en Jongeren)
  7. Debattraining
  8. Jongerenparticipatie
  9. Internationaal onderhandelen

Develop your world 2005 vindt plaats op maandag 14 november 2005 in de Puddingfabriek in Groningen. Deze nieuwe lokatie bevindt zich op de Viaductstraat 3a. (Achter het centraal station, vlakbij soos)

Wie lijkt dit nog meer interessant? Ik denk dat het vooral wel interessant is voor onze IO/IB'ers! Beetje workshopjes volgen, netwerken en je eigen vaardigheden trainen op kosten van anderen. Want het is gratis!

klinkt zeer goed!!

Lijkt me opzich best tof! Ik ga voor 3 en 7 als ik ga.

Lijkt me ook lachen ja!! En 3 en 7 lijken mij ook de tofste. Zo zeg, wat een eenheid hier in huis.

3,7,9...de rest lijkt me allemaal het 'net niet' hebben...