zmith

Hela,

Nu er een beroep is uitgebracht op dominee Hans Schaeffer komt hij met zijn vrouw (Rinske Oldenhuis) volgende week donderdag 18 juni kennismaken met onze gemeente. Bij deze wil ik jullie dan ook allemaal uitnodigen om 20 uur in de Columnakerk ! Het zou supermooi zijn als veel studenten hun gezicht lieten zien.

Tot donderdag!

Zwier

Briljant, mijn tweede dag als belijdend lid gelijk mogen beslissen over zoiets! (Hint: 7 juni 8.45 in Groningen-West, komt allen!)

- Martine H -

Dat is dus vanavond al, ik ga er heen. Omdat in Groningen-West veel studenten kerken, lijkt het me mooi als wij nu ook onze stem laten horen over een nieuwe dominee. Ik hoop dat er veel studenten bij zijn, komt allen zou ik zeggen!

Bedankt Martine! Je hebt groot gelijk. Stel die commissievergadering even een uur uit en fiets even aan.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid maar wie weet knal ik er binnenkort even zo'n preek in. Ik wens jullie een goede avond!

- Martine H -

Dat was een mooie avond! Jammer dat er maar een handje vol studenten bij aanwezig was, terwijl er op een gemiddelde zondag handen vol in de kerkzaal zitten. Ik vond het eigenlijk wel redelijk genant dat er zo weinig studenten waren (zelf ben ik ook niet zo vaak bij gemeentevergadering e.d. hoor, het is ook een voornemen van mijzelf om eens iets vaker naar zulke dingen toe te gaan). De gemeente waardeert het juist heel erg als er wat meer van ons zouden zijn.
Aangezien Groningen-West nu hard bezig is met een nieuwe dominee denk ik dat er binnenkort wel weer en gemeenteavond zal zijn. Het zou mooi zijn als er de volgende keer ook wat meer GSV'ers bij zijn!

Volgens mij is een behoorlijk deel van de studenten die zondag in de kerk zitten in West geen lid of gastlid. Deze categorieen waren niet uitgenodigd.

Ai, ik voel me aangesproken. Is het goed genoeg dat ik al eerder een andere vergadering had gepland?

Zijn er nog spannende dingen gebeurd, dominees beroepen enzo?

Ursa schreef: Ai, ik voel me aangesproken. Is het goed genoeg dat ik al eerder een andere vergadering had gepland? Zijn er nog spannende dingen gebeurd, dominees beroepen enzo?

Er is inderdaad een beroep uitgebracht. En Harm, je krijgt een herkansing. Bij deze nodig ik iedereen uit om op de volgende gemeentevergadering te komen en kennis te maken met dominee Schaeffer! Deze vergadering is op donderdag 18 juni in de Columnakerk en begint om 20 uur. Dominee Schaeffer heeft laten weten graag veel mensen uit verschillende lagen van de gemeente te willen ontmoeten. Afgelopen gemeentevergadering waren er helaas niet zoveel studenten, hoewel uit de administratie blijkt dat Groningen-West voor de helft uit studenten bestaat! Anyways, het zou gewoon supermooi zijn als je even je gezicht liet zien.

Kom allemaal, koffie is gratis, en de Columnakerk is een mooi tussenstation voor de lange weg naar soos. Tot dan!

Wat mooi zeg, dat ze een beroep uit gaan brengen op een nieuwe predikant! ik heb t in mn agenda gezet.

Het bezoeken van dergelijke avonden is puur een kwestie van prioriteiten stellen; wat vind je belangrijk? ik vind het niet heel raar dat er niet veel studenten zijn gezien zij zich niet altijd even verbonden voelen met de gemeente. bovendien hebben de meeste studenten vaak genoeg te doen; vaak zijn dat dingen die regelmatige aanwezigheid vragen, zoals eens per week of eens per twee weken. dan is het moeilijk om "gewoon" een avondje vrij te plannen voor dergelijke zaken.

neemt niet weg dat zo'n avond wel een uitgelezen kans is om je plek te vinden binnen de gemeente.

Wat grappig, toen hij nog student aan de TU was heeft hij me 2 jaar catechesatie gegeven.

Voor de diakenen en andere deskundigen onder ons: zijn gastleden ook welkom?

Lijkt me best leuk om heen te gaan! Is er een programma voor die avond of is het meer een soort borrel/koffiedrinken? Ik kan er denk ik pas vanaf half9 zijn.

Gastleden zijn zeker welkom! Over het programma wordt nog nagedacht, het is zeker niet erg als je pas vanaf half 9 kan komen!

Er wordt een soort van speeddaten gedaan met de dominee. Kom om 20uur gewoon langs dan wordt je in een groepje ingedeeld en kan er kennisgemaakt worden met Hans Schaeffer. Wie zijn er allemaal bij?

Ik ben er wel bij denk ik. Gaat hij na de avond nog naar soos?

Briljant als hij dat doet. Maar ik vind het absoluut geen probleem om voor soos aan even in de kerk te wezen, het gaat toch om een persoon die je zomaar de komende 5 jaar voor je neus zou kunnen staan.

ik ben er waarschijnlijk wel bij...

Liesbeth en ik zijn er ook bij, maar ik kom denk ik niet in de kluft waarin ik hoor. Gelukkig geeft dat niet.

- Martine H -

Ik ben dr ook!

Ursa schreef: Ik ben er wel bij denk ik. Gaat hij na de avond nog naar soos?
Ik zal hem uitnodigen tijdens de KR vergadering. Ben bang dat hij niet komt, een rit naar Wageningen kost je al gauw een dikke 2 uur. Mooi dat er al zoveel mensen bij zijn, maar er mogen nog veel meer komen!