@nj@ schreef:
Erik schreef: . Toen Kinnegng en Rouvoet allebei wel vonden dat de vrouw weer kinderen moet baren en opvoeden en dat de man moet werken had ik geen luid vrouwelijk applaus uit de zaal verwacht. .

Ik weet ook zeker dat er een paar wat minder blij kijkende vrouwen in de zaal zaten hoor Erik, maar om nou luidkeels "boe" te gaan roepen als iemand dat verkondigt vind ik ook weer wat ver gaan.

Ik vind dit een interessant onderwerp om eens over verder te praten. Volgens mij is een doorsnee-GSV-vrouw het namelijk met Kinneging eens en ik heb me al altijd afgevraagd waarom.

Verder was van te voren al te bedenken dat het debat zo zou gaan. Bosscher gaf dit in zijn inleiding ook al aan. Maar het was er niet minder leuk om, het was smullen.

@Stieneke
Een minister is ook buiten de kamer een minister, hij kan PvdA en CDA niet zomaar voor een luttele lezing in hun hemt laten staan. Dus daarom wat ik net zei, hij zal er meer mee eens zijn dat hij toegeeft.
Ach, Stieneke, dat krijg je met meeregeren :)

@Marnix
Ja, ik weet het. Het kan een spagaat zijn. Maar zoals Kinneging het verwoordde (dat het van groot belang is dat er een ouder thuis is) had hij het ook prima kunnen verwoorden. Hij gaat een stap te ver als hij aangeeft dat het de vrouw moet zijn die die rol op zich zou moeten nemen.

Zelfs het ND berichtte hierover (pg. 3), helaas weinig over de avond zelf, enkel quotes van Rouvoet.

Maar jammer dat ik hier niet bij kon zijn, volgende keer beter hè.

Stieneke schreef: @Marnix Ja, ik weet het. Het kan een spagaat zijn. Maar zoals Kinneging het verwoordde (dat het van groot belang is dat er een ouder thuis is) had hij het ook prima kunnen verwoorden. Hij gaat een stap te ver als hij aangeeft dat het de vrouw moet zijn die die rol op zich zou moeten nemen.

@Stieneke, ik heb Kinneging niet expliciet horen noemen dat vrouwen de kinderen op moeten voeden. Wel stelt hij dat vrouwen beter zijn in het opvoeden van kinderen dan mannen, en ik denk dat dit en generale wel kan worden gesteld. Een logische conclusie wordt dan wel dat vrouwen beter de kinderen op kunnen gaan voeden en de man inkomen gaat verwerven. Maar goed, binnen een relatie moet je hier natuurlijk over praten en samen proberen een compromis te bereiken. (lees ook mijn boek "polderen in relaties")

Trouw, pagina 6, bovenaan: mooie quote over 6e couplet

Ik ben geïnteresseerd in je boek roel, maar dit is niet het moment om die sluikreclame door te zetten ;).
Overigens vond ik de avond wel redelijk geslaagd, op een paar keer een 'welles-nietes' verhaal na. Ik vond dat vooral Rouvoet dit aanwakkerde, door een paar Kinnegings woorden verkeerd uit te leggen. Daar werd het algemene verhaal niet beter, en zeker niet duidelijker van...

Ik heb me wel vermaakt. De opening van Rouvoet was sterk, Kinneging moest even in "the flow" komen. Toen hij eenmaal op dreef was zag je dat Rouvoet het lastig kreeg en meer op het publiek ging "steunen" door humor maar als wapen te gaan gebruiken. Ach, dat is ook precies wat hij moet doen van Arie Slob, dus het is een snelle leerling.

Verder was het debat erg eng qua invulling. Had liever een wat bredere opzet gehad. Bosscher heeft daar wel wat halfslachtige pogingen toe gedaan, maar hij had het beter neer kunnen zetten. De manier waarop hij nu het debat heeft geleid, zou iedereen kunnen. Ik denk dat met iemand als Tjeerd van Dekken het debat wat smeuïger was geworden.

(voor de fanatici)

Rinze schreef:
@nj@ schreef:
Erik schreef: . Toen Kinnegng en Rouvoet allebei wel vonden dat de vrouw weer kinderen moet baren en opvoeden en dat de man moet werken had ik geen luid vrouwelijk applaus uit de zaal verwacht. .

Ik weet ook zeker dat er een paar wat minder blij kijkende vrouwen in de zaal zaten hoor Erik, maar om nou luidkeels "boe" te gaan roepen als iemand dat verkondigt vind ik ook weer wat ver gaan.

Ik vind dit een interessant onderwerp om eens over verder te praten. Volgens mij is een doorsnee-GSV-vrouw het namelijk met Kinneging eens en ik heb me al altijd afgevraagd waarom.

Verder was van te voren al te bedenken dat het debat zo zou gaan. Bosscher gaf dit in zijn inleiding ook al aan. Maar het was er niet minder leuk om, het was smullen.

Nou ik kan best een aantal goede redenen verzinnen om lekker thuis te blijven.
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je die mening van de doorsnee-GSV-vrouw opgevangen hebt?

En iets preciezer, wié is die doorsnee-GSV-vrouw?

vanDijk schreef: En iets preciezer, wié is die doorsnee-GSV-vrouw?

dat zou jij dan moeten zijn...