Koning Drietand

R.O.O.T.Z. Groningen
Relaties aangaan, Opbouwen, Onderhouden en Toerusten in de Zekerheid van het evangelie van Jezus Christus

Wat is ROOTZ?
ROOTZ is een evangelisatietraining ontstaan in de V.S. en wereldwijd toegepast. In Nederland door Deputaten Evangelisatie (DTEG) van de GKV in Nederland in deze vorm geïntroduceerd. De focus ligt op het begrijpelijk uitleggen van het evangelie, waardoor de ander zelf de keuze heeft wat hij/zij ermee doet.

Wat houdt zo’n ROOTZ cursus in?

  • Van tevoren krijg je van ons het voorbereidingsmateriaal. Hierdoor kun je je goed voorbereiden om zo een gaaf weekend te beleven.
  • Een intensief weekend waar je het eigen maakt door een grote verscheidenheid van interactieve workshops gebaseerd op de vier leerstijlen van Kolb. Uiteraard afgewisseld met de nodige ontspanning.
  • Een terugkomavond.

Wie geven het?
Trainers die door DTEG zijn gecertificeerd en tevens lid van ATV (Ernst) of GSV (Lennard en Frederik).

Waarom zou je het doen?
Uiteraard zijn er talloze conferentie die heel opbouwend zijn, maar ervaring leert dat er daarna niet heel veel mee wordt gedaan. Één van onze eerste deelnemers Lennard Gosker verwoorde het ongeveer als volgt:

“Ik vond Rootz een sterk project omdat het op zich weinig tijd kost en je veel leert over evangeliseren, theoretisch maar ook juist praktisch. Onder de Nederlandse studenten is er zoveel vraag naar het geloof en God. Als dienaar van God wil ik die mensen graag bereiken en zo'n project als Rootz geeft me daar de juiste handvatten voor.”
Lennard Gosker (GSV)

Verder heeft Ernst er het volgende over te zeggen:

“In gesprekken met niet-christenen over het geloof bleef ik vaak steken in de standaard seks/drugs/hel/homoseksualiteit onderwerpen. In deze gesprekken kan ik dankzij ROOTZ meer inhoud geven. Naast een gaaf weekend voor mijn geloof heb ik ROOTZ ook ervaren als een verrijking en een nuttige tool”
Ernst Wiskerke (ATV)

Voor wie?
ATV en GSV.

Gegevens training:

  • Maximaal 19 deelnemers.
  • De kosten worden zo laag mogelijk gehouden doordat het in het ouderlijk huis van Frederik is. Je betaalt daarom alleen voor je eten en het cursusmateriaal. Er wordt wel voor je gekookt dus we doen niet aan corvee.
  • Datum 8-10 april.

Voor meer informatie en/of om je aan te melden kun je de cursusleiders aanspreken of bellen/mailen. Aanmelden mag ook in dit topic.

Voor meer informatie over ROOTZ in het algemeen kijk op deze site:

Groetjes

Ernst,
Frederik en
Lennard

Twee jaar terug heb ik deze cursus gedaan en ik kan hem erg aanraden bij iedereen. Je leert echt op een hele praktische manier om je geloof uit te dragen, sowieso doen dus!

Koning Drietand

De poster staat nu ook online en de eerste aanmeldingen zijn al binnen. Maar er is gelukkig nog steeds plek.

Mag ik me aanmelden?

Nog even een extraatje voor op het programma: zondag 10 april om 18:00 wordt de (vervloekte paapse) Tridentijnse Mis opgevoerd in de Sint-Jozef. Mooi man!

Koning Drietand

Natuurlijk mag je je aanmelden. Dan ben je de zesde GSV'er die meedoet.

TheoSikkema

Gaan we op zaterdagavond evangeliseren in de Buitenwacht?

Koning Drietand

Google maar even op de Buitenwacht en dan kom je vanzelf achter het antwoord.

TheoSikkema

Jammer zeg. Ik heb nog wat muntjes liggen.

Dus het was puur eigenbelang om te gaan evangeliseren? Goeie motivatie is dat! ;)

Ik wil me ook graag opgeven.

ik twijfel, zit het al bijna vol en hoe lang mag ik er nog over nadenken?

Koning Drietand

Toppie.

Opgaves tot nu toe
Rienk
Theo S.
Chris A.
Andrea
Jan Ko
Jurriaan
Leonie vd V.
Freerk Jan
Charlotte
Harmen H.

Totaal is er plek voor 15 man, dus geef je snel op om nog mee te kunnen doen.

Koning Drietand
imhotep schreef: ik twijfel, zit het al bijna vol en hoe lang mag ik er nog over nadenken?

We hebben wel een vol = vol principe. Op dit moment zijn er nog 6 plekken vrij, maar een gedeelte hiervan is ook nog bedoeld voor ATV. Ik zou dus zeggen hak gewoon een knoop door. Als je mee wilt doen moet je dat maar gewoon doen. Je zult er in ieder geval geen spijt van krijgen.

ok, ik heb nog even gekeken of het een beetje uitkomt ivm herkansingen, maar die zijn pas 2 weken later. Dus hierbij mijn aanmelding.

Koning Drietand

Dan zijn er nog maar 5 plekken.

Oh ik sta er al bij. Nicee!

Koning Drietand

Op dit moment zijn er nog twee plekjes vrij voor GSV'ers dus geef je snel op!

Het kan nog steeds! 2 plekken .. eenmaal andermaal..

Wat is de huidige lijst met deelnemers (ook ATV)?

Heb er al zin in!

Koning Drietand

Op dit moment zijn er 10 GSV'ers die zich hebben aangemeld en één ATV'er:
Arnout Groen