Geertsma

Het is weer bijna zover. 14 februari is er weer de landelijke SPRINGMEETING met als thema:

"Liefde is.....anderen laten zien dat je hart brandt voor Hem"

We beginnen ‘s morgens om 10:00 uur met koffie

Om een uurtje of half 11 beginnen we met het programma. Op het programma staan verschillende workshops, muziek, projectenmarkt enz. Op deze dag zal Samson Shahzad de spreker zijn. Hij is een Pakistaanse evangelist werkzaam in Rotterdam, in het bijzonder onder moslims en Hindoes.

De springmeeting wordt gehouden op de Guido de Bres aan de Paladijnenweg 251 in Amersfoort.

Deze dag is een perfecte gelegenheid om kennis te maken met E&R. Er is een heleboel informatie te verkrijgen gedurende de dag. We willen graag zoveel mogelijk nieuwe leden werven. Dit is ook wel nodig om alle projecten vol te krijgen. De dag is ongeveer om 4 uur afgelopen, dus nog zat tijd om iets leuks te doen met je vriend of vriendin.

Als je de 14e niet kunt, zou je ook op 21 februari kunnen kennismaken met E&R, namelijk het project E&R-Halfweg.

Dan is er namelijk een bezinningsdag van zaterdag 21 februari. We willen dan samen het seizoen weer beginnen en na denken over het E&R-werk op de camping. Deze is in de Opstandingskerk in Zwolle.

Er is dringend behoefte aan mensen die mee willen draaien. Binnen ons project zijn grote tekorten ontstaan binnen een aantal commissies. Sommige commissies hebben op het moment maar 2 leden, terwijl er 5 nodig zijn. En ook binnen het bestuur zitten we met hetzelfde probleem.

voor de bezinningsdag liefst opgeven voor 15 februari, als je mee wil doen in de zomer graag voor 1 maart. Later is uiteraard ook welkom.

Voor meer info, mail even,
Peter Vos (vospg@yahoo.co.uk)

Maar aangezien er meer projecten zijn die behoefte aan nieuwe leden, wil ik toch nog een keer de Springmeeting aanraden. ;)

Dit is namelijk de ideale manier om kennis te maken met E&R. Ook de verschillende projecten zullen zich op deze dag presenteren. Er wordt veel goed werk gedaan in de zomer en daar zijn ook veel mensen voor nodig. Als je er al es over gedacht hebt om mee te doen, is zo'n dag ideaal om te kijken wat het allemaal inhoudt en wat er allemaal gebeurt.

Je moet er misschien een beetje vroeg je bed voor uit, maar dan heb je ook wel wat.

Goed, dat was een nuttig polletje... :)

Helaas waren de enige twee aanwezige GSV'ers, waaronder ondergetekende, reeds actief binnen E&R. Was toch wel een geslaagde dag, of niet, Pieter?

Maar goed, er zijn aardig wat projecten die vrij dringend om nieuwe leden verlegen zitten. Ik kan iedereen aanraden om er eens aan mee te doen, of er in ieder geval eens over na te denken. Ik krijg het idee dat E&R wat minder bekend is dan in het verleden het geval was en dat er hier en daar ook wat vooroordelen leven. Mocht dat het geval zijn, dan ben ik benieuwd naar reacties....

E&R, bestaat dat nog dan. Dat is toch uit de tijd man. Een clubje grefo's in een tentje en alleen maar liedjes zingen bij de gitaar. Allemaal van die Pabo-miepjes. Geertsma, dat je daaraan meedoet. Trouwens evangeliseren helpt toch niet. Mensen op een camping staan er voor hun rust, die kun je niet lastig vallen met je vrome praatjes. En stel nu eens dat je je verhaal kwijt kan aan een één of andere toerist, dan praat je toch ontzettend geforceerd over geloven? Nee hoor, iedereen moet zelf bepalen waar hij of zij in gelooft. Ik ga een ander niet lastig vallen met mijn rare verhaal. Zeker als dat moet onder dat ouderwetse gedoe van E&R. Het kost me ook nog eens mijn vakantie.

Ik heb zonet eens op die site van ze gekeken: . Wat een lachertje, slechte opmaak, achterhaalde info. hmmmm daarmee kun je echt niet voor de dag komen. Willen ze leden werven: In plaats van dat al die informatie keurig op internet staat moet je op de site een informatiebundel aanvragen. Nee hoor, evangeliseren is voor mietjes

DonaldDuck schreef: E&R, bestaat dat nog dan. Dat is toch uit de tijd man. Een clubje grefo's in een tentje en alleen maar liedjes zingen bij de gitaar. Allemaal van die Pabo-miepjes. Geertsma, dat je daaraan meedoet. Trouwens evangeliseren helpt toch niet. Mensen op een camping staan er voor hun rust, die kun je niet lastig vallen met je vrome praatjes. En stel nu eens dat je je verhaal kwijt kan aan een één of andere toerist, dan praat je toch ontzettend geforceerd over geloven? Nee hoor, iedereen moet zelf bepalen waar hij of zij in gelooft. Ik ga een ander niet lastig vallen met mijn rare verhaal. Zeker als dat moet onder dat ouderwetse gedoe van E&R. Het kost me ook nog eens mijn vakantie. Ik heb zonet eens op die site van ze gekeken: . Wat een lachertje, slechte opmaak, achterhaalde info. hmmmm daarmee kun je echt niet voor de dag komen. Willen ze leden werven: In plaats van dat al die informatie keurig op internet staat moet je op de site een informatiebundel aanvragen. Nee hoor, evangeliseren is voor mietjes

Meen je dit, of wil je mensen wakker schudden of zo?

Laat bovengetekende nou net projectleider van E&R Suameer zijn... ;)

Maar zal ff reageren als ik tijd heb, Pieter. Stemmingmakerij is wat moeilijker om op te reageren :).

Koning David

'Spring' slaat op lente toch??

Vriend Klei schreef: 'Spring' slaat op lente toch??

Ja.

Net als dat PaCo PaasCongres betekent...

Ik ben momenteel bezig met een evangelisatiecursus (heeeel interessant). Wellicht dat jullie mij de komende jaren wel als actief E&R lid zien (is geen belofte). Ik heb geen flauw idee wat God voor mij ten aanzien van evangelisatie in petto heeft. Ik weet wel dat als ik echt actief de straat op wil, dat ik er dan wel volledig klaar voor wil zijn en ik heb niet het gevoel dat ik dat nu ben.

dat ik er dan wel volledig klaar voor wil zijn

pffff, als ik daar op zou moeten wachten ben ik zo 50 jaar verder. :P
Misschien kan men er in de tussentijd maar beter mee beginnen, in de hoop dat God jouw ondanks het idee er niet klaar voor te zijn, toch kan gebruiken.