Grietje_Eva

TL;DR we zoeken een events coordinator, qua taken & tijd die het kost vergelijkbaar met iets als regiocommissie. Kijk 'ns op de website voor foto's van Host en onderaan deze post voor pro's en con's :)

De afkorting Host staat voor "hospitality for overseas students". Als je in het weekend niet naar je ouders kunt is het onmisbaar om in Groningen een plek te hebben waar je je thuis voelt en waar je goede gesprekken kunt hebben. Zo'n plek willen we bij Host voor internationals verzorgen. De meeste studenten die langskomen zijn christelijk, maar iedereen is welkom. Host is dus niet echt een vereniging, zoals het lijkt als je op de website kijkt. We hebben geen leden of commissies, alleen een bestuur. En een wisselende groep en een kleine vaste club internationals te gast, natuurlijk. Kijk alsnog even op de site, staan foto's op voor een sfeerimpressie.

Dit jaar zit ik in het bestuur van Host, samen met twee leuke mannen, IBIO en natuurkunde/filosofie, die voorzitter en internal coordinator zijn. Ik ben de external coordinator. Beetje assessor primus, zeg maar ;) Alleen het meisje dat de financiën van deed moest tot ons verdriet haar taak neerleggen. Dat neem ik van haar over, komt goed. Dat is ergens zelfs wel handig, want de subsidies aanvragen moet toch in het Nederlands. Maar de vijfde positie, die van events coordinator, moet daarom nu wel gevuld worden. We hebben jou nodig!

Wat doe je als events coordinator? Allereerst regel je samen met ons drieën wekelijks een vrijdagavondactiviteit. Verder neem je het voortouw bij de grotere activiteiten van Host: de organisatie van het zomer- en winterkamp en bijvoorbeeld de culture exchange (komt neer op veel lekker eten). Maar er ligt heel weinig vast en je hebt alle vrijheid om er je eigen invulling aan te geven. Eigenlijk is het een soort regiocommissie, maar dan voor het goede doel (tegen de eenzaamheid onder internationals)!

Wat moet je kunnen?

  • Engels (een beetje stuntelen is geen probleem, Host is alles behalve een professionele organisatie)
  • Meestal op woensdagavond even met het bestuur vergaderen
  • Op vrijdagavond socializen met internationals in het SKLO-pand
  • Iets van ervaring met organiseren is handig, maar ik kan je ook helpen

Het maakt dus niet uit hoeveelstejaars je bent en het is absoluut geen fulltime bezigheid!

Is het gek om in het bestuur te zitten van een club waar je nog nooit bent geweest? Tja, tuurlijk ;) Ik ben zelf ook nog steeds bezig met gezichten en namen leren kennen. Maar je krijgt er veel dankbaarheid en gezelligheid voor terug en het is zó leerzaam. Je spreekt mensen van over de hele wereld en je verzorgt voor sommige internationals de enige gezellige avond van hun week.

Dus wat krijg je ervoor terug?

  • Gezellige avonden
  • Waardevolle contacten met internationals
  • Een gemotiveerd, chill, informeel bestuur (met o.a. mij)
  • Gratis Engels oefenen met native speakers
  • Bestuursjaar op je CV
  • Wil je met me mee naar een paar consti's (incl. GSV)?
  • Leuk extraatje: bestuursbeurs.

Stuur me een berichtje als je er meer over wilt weten of als je denkt dat je kunt helpen!

Liefs,

Eva

P.S. als je liever de financiën i.p.v. de events wilt oppakken, be my guest:) Dan ruilen we! Als je hier meer over wilt weten kun je me ook alles vragen.