Carloz

Lieve webcie;

ik zie in de actieve onderwerpenlijst dat ik mijn laatste bericht op 1-10-2003 heb geplaatst om 12.20 uur; en op al de klokken in mijn huis is het al 13.20 uur (geweest). Is het weer wintertijd? Of is er geknoeid met de tijd? Of is dit altijd al zo, en valt het me nú eindelijk op?

dat laatste

Carloz schreef: Lieve webcie; ik zie in de actieve onderwerpenlijst dat ik mijn laatste bericht op 1-10-2003 heb geplaatst om 12.20 uur; en op al de klokken in mijn huis is het al 13.20 uur (geweest). Is het weer wintertijd? Of is er geknoeid met de tijd? Of is dit altijd al zo, en valt het me nú eindelijk op?

Ja, dat valt mij ook steeds op. Is het zo moeilijk om de tijd aan te passen?
Maar doe vooral geen moeite, we gaan nu toch al weer bijna over op wintertijd.

Tja waar dat precies aan ligt weet ik niet, maar je kunt het zelf makkelijk oplossen. Als je naar Mijn Profiel gaat kun je de tijd op GMT +2 zetten. Dat klopt welliswaar niet (het moet GMT +1 zijn), maar dan heb je wel de tijd goed staan achter iedere post. En wanneer het dan wintertijd is, zet je hem gewoon weer terug.

L1Rn4urAyA7aTEe

Als ik het zo zie is de forumklok nu volledige op hol geslagen. :shock:

Bij mij doettie t prima na aanpassing v/h profiel. Thank u!

Ingûh schreef: Als ik het zo zie is de forumklok nu volledige op hol geslagen. :shock:

Inderdaad. Als je onderaan de pagina kijkt, zie je dit staan: "Alle tijden zijn GMT + 4 Uren". Dat is natuurlijk fout. Webcie, kunnen jullie díe tijd niet gewoon op GMT + 2 zetten (en eind oktober op GMT + 1)?
Dan moeten alle tijden volgens mij kloppen.

Lennert schreef: Tja waar dat precies aan ligt weet ik niet, maar je kunt het zelf makkelijk oplossen. Als je naar Mijn Profiel gaat kun je de tijd op GMT +2 zetten. Dat klopt welliswaar niet (het moet GMT +1 zijn), maar dan heb je wel de tijd goed staan achter iedere post. En wanneer het dan wintertijd is, zet je hem gewoon weer terug.

Ik zie dat er aan gewerkt wordt! Nu is de forumtijd opeens een uur te vroeg! Voor alle duidelijkheid: we zitten dus wél op GMT + 2, vanwege de zomertijd!

kramer schreef: Ik zie dat er aan gewerkt wordt! Nu is de forumtijd opeens een uur te vroeg! Voor alle duidelijkheid: we zitten nu op GMT + 2, vanwege de zomertijd!

Misschien is de webcie liever lui dan moe en loopt ze vast vooruit op de wintertijd die over twee weken ingaat.......

gerben schreef: [..] Misschien is de webcie liever lui dan moe en loopt ze vast vooruit op de wintertijd die over twee weken ingaat.......

Ik denk toch dat het hier een leemte in de kennis van de Webcie betreft: de Greenwich Mean Time kent namelijk geen zomer- en wintertijd. Hierdoor is het verschil tussen onze tijd en GMT in de winter +1 en in de zomer +2.

kramer schreef: [..] Ik denk toch dat het hier een leemte in de kennis van de Webcie betreft: de Greenwich Mean Time kent namelijk geen zomer- en wintertijd. Hierdoor is het verschil tussen onze tijd en GMT in de winter +1 en in de zomer +2.

Hint hint... Webcie, is deze opmerking opgemerkt? Ik zag dat de tijd vandaag weer eventjes op GMT + 4 stond en vervolgens weer terug werd gezet naar GMT + 1, maar het is toch echt GMT + 2!

gerben schreef: [..] Misschien is de webcie liever lui dan moe en loopt ze vast vooruit op de wintertijd die over twee weken ingaat.......

Volgensmij houd de server de tijden aan, gecorrigeerd voor GMT + 1 (of 2), zoals die in de VS zijn, (daar staat deze site nl.) daar gaat de wintertijd volgensmij eerder in. En idd is over paar weekjes dan het probleem voorbij.. Hoop ik ;)

Pieter schreef: [..] Volgensmij houd de server de tijden aan, gecorrigeerd voor GMT + 1 (of 2), zoals die in de VS zijn, (daar staat deze site nl.) daar gaat de wintertijd volgensmij eerder in. En idd is over paar weekjes dan het probleem voorbij.. Hoop ik ;)

Volgens mij niet:

Daylight Saving Time begins for most of the United States at 2 a.m. on the first Sunday of April. Time reverts to standard time at 2 a.m. on the last Sunday of October. In the U.S., each time zone switches at a different time.

In the European Union, Summer Time begins and ends at 1 am Universal Time (Greenwich Mean Time). It starts the last Sunday in March, and ends the last Sunday in October. In the EU, all time zones change at the same moment.

Overigens, deze info komt van een zeer interessante site:

http://webexhibits.org/daylightsaving/
L1Rn4urAyA7aTEe

Volgens mij... heeft de WeBcie wel wat beters te doen dan het priegelen aan de tijd. :wink: Ik heb in mijn profiel de tijd aangepast, en als iedereen dat nou doet is mi het probleem opgelost.

Ingûh schreef: Volgens mij... heeft de WeBcie wel wat beters te doen dan het priegelen aan de tijd. :wink: Ik heb in mijn profiel de tijd aangepast, en als iedereen dat nou doet is mi het probleem opgelost.

Tja... volgens mij is het handiger om even centraal de tijd goed te zetten, dan dat honderden leden hun eigen profiel gaan aanpassen. Zeker als ik hoor dat de Webcie denkt dat we op GMT + 1 zitten, of dat de oorzaak de wintertijd in Amerika is, die eerder in zou gaan, wat dus beide niet waar is.
Maar goed, dat zal wel weer te simpel gedacht zijn. Dus laten we lekker met z'n allen in ons profiel met de tijd gaan priegelen, dat is natuurlijk ook een oplossing :wink:

Het nieuwe Webcie-lid krijgt hoogstwaarschijnlijk een oefen-met-de-tijd opdracht als nadere kennismaking van de technische kant van de site. Dus het staat op het programma. ;)

Pieter schreef: Het nieuwe Webcie-lid krijgt hoogstwaarschijnlijk een oefen-met-de-tijd opdracht als nadere kennismaking van de technische kant van de site. Dus het staat op het programma. ;)

Kijk eens aan... goed bezig! :)

Mensen, komend weekend ECHT wintertijd! De klok gaat dan een uur ehm...

Pepe schreef: Mensen, komend weekend ECHT wintertijd! De klok gaat dan een uur ehm...

TERUG, inderdaad. Ik zie trouwens dat de tijd nu goed staat; hoe is het mogelijk!? :wink:

kramer schreef: [..] TERUG, inderdaad. Ik zie trouwens dat de tijd nu goed staat; hoe is het mogelijk!? :wink:

Helaas, het was weer van korte duur. Ik vraag me af wie er aan het knutselen is...

Hee Jowekalowe! Je hebt nog meer berichten op de gsv site gezet dan ik. Verveel je je ofzo? Tot vanavond.