Rossatron

Zojuist sprak ik via MSN met een Indonesische dominee uit Kupang, West Timor over de huidige situatie aldaar. Hij vertelde mij dat het daar nu echt heel angstig wordt. Er bestaat een zeer grote kans dat komende zondag de kerk tijdens de eredienst zal worden aangevallen door extremistische christenen. Zij hebben meermalen gedreigd komende zondag de inboedel van de kerk onder handen te zullen nemen en hebben in het verleden grondig aangetoond hun dreigementen ook ten uitvoer te brengen. Wij kunnen als christenen in ons veilige land niet voorstellen hoe die situatie is. Ook kunnen wij geen directe hulp bieden. Toch is de best mogelijke hulp op dit moment de helpende Hand van God. Daarom wil ik u allen vragen deze situatie in uw gebeden te gedenken. Hij vroeg mij speciaal te bidden voor vergeving en bekering voor deze mensen.

Het is heel raar om in een tijd van kerkscheuring te horen dat verschillen tussen mensen kunnen uitmonden in een daadwerkelijke strijd, ook tussen christenen. Laten we God danken dat wij in een cultuur leven waarbij het slechts bij woorden blijft en laten we het voorbeeld van de Indonesische broeders en zusters volgen en ook bidden voor de mensen met wie wij het soms niet eens zijn, voor vergeving en bekering. Ook voor onszelf.

Volgens mij heb ik juist voor deze zaken een gebedspunten-topic opgestart. Webcie kan dit topic daarheen verplaatst worden?

Steef schreef: Volgens mij heb ik juist voor deze zaken een gebedspunten-topic opgestart. Webcie kan dit topic daarheen verplaatst worden?

Ja, daar heb ik ook wel aan gedacht, maar omdat mensen eerder kijken naar een nieuw topic als een oud topic en dit op dit moment echt heel erg dringend is, wil ik dit voorlopig zo houden. Uiteraard kan er in het gebedspunten topic ook aandacht worden gevraagd voor de kerken in Indonesie, maar ook Pakistan en andere landen. Dit gaat even om de specifieke situatie van komende zondag. Het is echt een heel nijpende situatie en ik wil graag dat zoveel mogelijk mensen daarvoor bidden. Ik denk dus dat ik op deze manier meer mensen bereik.

Dan verschillen wij dus van mening. Wanneer er iets staat in het gebedspuntentopic zullen mensen die daar interesse in hebben dat lezen. Maar goed, ik hou je niet tegen... Het initiatief juich ik van harte toe, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan :!: