Otter

VyNKtrK.png

Informatie staat natuurlijk op de poster, maar in het kort komt het er op neer dat je een aantal keer per jaar een leuke avond hebt met mensen uit Saoedi-Arabie, die hier geneeskunde gaan studeren en flink moeten wennen aan het leven hier, omdat het thuisland compleet anders is. Door hier aan mee te doen probeer je ze zich sneller thuis te laten voelen, maar daarnaast leer je ook een nieuwe cultuur kennen en laat je onbewust 'je lichtje laten schijnen'.

Mocht je ervaringen willen horen, dan kun je in ieder geval Rosalie, Arnoud of mij contacten en misschien hebben nog wel meer GSV'ers hier ervaring mee.

Hoeveel uur per week/maand ben je hiermee kwijt?

Dat is eigenlijk best wel aan jezelf Jorieke. Maar net wat je leuk vindt en/of handig is.

Ik ben er bij betrokken vanuit de universiteit. Elk jaar komt er weer een nieuwe groep Saudi-Arabische geneeskunde-studenten naar Groningen die voor 7 jaar hun land en familie achterlaten. En het is fijn als er mensen zijn die hun willen helpen met wat praktische dingen en/of gewoon een leuke tijd met ze door willen brengen. We gaan vaak een keer met ze schaatsen in Kardinge, erg leuk want de meesten hebben dit nog nooit gedaan. Of een Hollandse spelletjesavond met allerlei Nederlandse spellen etc. en soms nog wat kleine dingen zoals een ontbijtje.

Het kost je gemiddeld denk ik 2u per maand (vergaderen) + de activiteiten die je samen organiseert. Als je persoonlijk met ze af wilt bespreken natuurlijk meer;)