Emma

Hoi!

Over kamers in / rond Groningen gesproken...

Wie zou hier voor 200 euro per maand (inclusief gebruik van gas, water, electriciteit) willen wonen:

Op ca. 20 km vanaf de Grote Markt in Groningen (20 autominuten)
Op iets meer dan een half uurtje reizen met de bus -zonder overstappen- vanaf hartje Groningen (1 uurs dienst. Laatste bus vanuit Groningen vertrekt dagelijks rond 00.30 uur)
De mogelijkheid om 2 x per door de weekse dag ('s morgens en 's middags) op vaste tijden per auto naar Groningen gebracht en op vaste tijden vanuit Groningen opgehaald te worden ('s avonds na overleg ook mogelijk, bijv. voor studentenavonden / bijbelstudie enz. op door de weekse dagen)
Gezamenlijk gebruik van douches en toiletten (max. 5 gebruikers per wc/douche) en keuken?
Gezamenlijk gebruik van tuin / balkon
Parkeergelegenheid voor evt. eigen auto
Gezamenlijke bergruimte voor fietsen
Gebruik van ADSL
Kamer van ca. 10 m2 op één hoog
Met ook gezamenlijke zitruimte
Met mogelijkheid van gebruik van grotere ruimte voor af en toe een feest
Waarschijnlijk met gebruik van koelkast, wasmachine, droger
*Misschien meer mogelijk, maar daar moeten we nog over nadenken

Wij (echtpaar, midden dertigers) zitten er over te denken om een riante woning aan te passen voor zelfstandige bewoning door studenten. Zou jij zoiets zien zitten? Zouden meer studenten zoiets zien zitten? Of wil echt iedereen midden in het centrum zitten? Het gaat om wonen op een rustige plek, dus voor uitgaan e.d. zit je wel aan Groningen vast. (Er zijn nog net winkels voor de dagelijkse boodschappen)
Omdat wij in onderhandeling zijn over bestemmingsplan van de woonruimte durven we nu nog niet doormailen om welke ruimte het precies gaat. Het lijkt ons hartstikke leuk om zoiets op te zetten in tijden van kamertekorten. Maar...we moeten eerst weten of het zin heeft om zo'n plan op te gaan zetten op afstand van de stad. Dus we zijn heel benieuwd naar je reactie.

Met vriendelijke groet,

Emma.

x11e@hotmail.com

Qua woning en voorzieningen vind ik het best leuk klinken. Ik denk alleen dat het leven van een doorsnee student/GSV'er wat te onregelmatig is voor zo'n afstand. Het op vaste tijden meerijden richting Groningen is een nobel gebaar, maar volgens mij is het lastig om dat op elkaar af te stemmen. Ik hoef persoonlijk niet zo nodig midden in het centrum te zitten, maar 20 km is wel een stevig stuk fietsen.

Echter, aangezien mijn huisgenoten en ik langzaamaan naar een nieuw huis moeten zoeken (jaja, iedereen even lachen :wink: ) ben ik toch wel benieuwd naar verdere details. Per wanneer zou dit bijvoorbeeld ingaan, aan welke kant van Groningen ligt het, wat is de oppervlakte van de gezamenlijke ruimte, enzovoorts.

Leuk initiatief in ieder geval!

Het wordt denk ik interessant als er veel mensen zijn die van ver komen en in Groningen willen studeren, en geen kamer kunnen vinden.

Ik zelf kom oorspronkelijk uit Assen, en het verschil tussen 20 km of het stuk naar assen is vrijwel verwaarloosbaar (behalve als je vanuit vinkhuizen rekent ;))

Ik kan zelf niet heel goed een inschatting maken van de situatie, dus of het initiatief zinvol is weet ik niet. Als er mogelijkheden zijn voor een locatie dichterbij, zal dat voor bepaalde mensen wel interessant zijn (haren gebeurt nu al). Ik ben zelf gelukkig al jaren voorzien, en heb dus geen interesse...

Carloz schreef: het verschil tussen 20 km of het stuk naar assen is vrijwel verwaarloosbaar

Potverdrie! Is 20 km zo lang dan? :shock: Dan wil ik hierbij mijn voorbehoud nog een stukje upgraden. Eerst maar eens kijken of er in de buurt iets vrij komt.

Maar nog steeds een leuk initiatief! :)