ro

A.s. donderdag 19:45 SooSlezing

Hela hola u heeft het gerucht vast al gehoord: hij komt! De Rector Magnificus van onze eigen Rijksuniversiteit Groningen staat te popelen om eens kennis te maken met de GSV. En hij wil direct ook een korte lezing geven. Waarover, dat verzint hij nog. Geen gebruikelijke 'OV-lezing' dus, maar een vooral interactief gebeuren waarin u allen de gelegenheid krijgt vragen op hem af te vuren over alles wat maar met de universiteit, studenten, christelijk, wetenschap, religie etc etc te maken heeft. Apekooi dus.

Uit ervaring kan ik melden dat het zeer prettig is met deze man enige tijd door te kletsen over van alles en nog wat. Daarnaast is het gewoon een inspirerende man om eens naar te luisteren. Deze spreekbuis van de universiteit vindt het bovendien razend interessant hoe het er bij de GSV en bij ons GSV'ers aan toe gaat. Na de (interactieve) SooSlezing is er uiteraard nog geruime tijd gelegenheid met hem door te spreken aan de bar, wellicht helpt het als u hem een biertje aanbiedt.

Iedereen is van harte uitgenodigd! Bedenk ook alvast een aantal lastige vragen...

Prof. dr. Zwarts kent u natuurlijk ook van het Comité van Aanbeveling van de Happietaria.

Typische quote uit een interview met het Groninger Studenten Pastoraat:

.. Daarnaast kun je natuurlijk geen nee zeggen als je gevraagd wordt om Rector Magnificus te worden. Noem het maar christelijk plichtsbesef, haha!"
agent_Fox_Mulder

He, jammer laat ik nu net een REM concert hebben die avond :cry: Maar natuurlijk roep ik iedereen op om te komen, in ieder geval als je niet zo'n goede reden hebt om weg te blijven als een REM concert. Dat is trouwens wel zo'n beetje de enige goede reden bedenk ik nu, dus Roelof volgens mij kun je daar meer dan 150 mensen verwachten.

Ook andere prominente GSV'ers kunnen in dit topic hun aanbeveling doen om te komen.

Bij dezen. Ik woon helaas niet meer in de stad, zodat ik niet bij de lezing zal zijn. Tot voor kort woonde ik echter in de buurt bij de rector magnificus, in de Oosterpark om precies te zijn, waar hij op allerlei al dan niet onzalige tijdstippen kon worden aangetroffen, een hondje uitlatend of rustig fietsend met een krat bier achter op zijn fiets. Ik ben zeer benieuwd wat deze man de GSV te zeggen heeft en ik zou daar graag verslag van lezen op dit forum.

agent_Fox_Mulder
RC schreef: Ook andere prominente GSV'ers kunnen in dit topic hun aanbeveling doen om te komen.

Ik heb de tranen in mijn ogen staan, prachtig Reinier. Met jou wil ik nog wel een keer een bergje beklimmen.

He iedereen wel even komen he! De koffie wordt geregeld.

Mocht je onverhoopt niet kunnen zo vroeg, kom dan iig wel even op tijd op soos. Vanaf 10u moet het gewoon lekker druk zijn. Die Rector moet niet denken dat de GSV maar 10 leden heeft! Dus kom ff op tijd..

Tot vanavond.

Ik kan het gemist hebben en er over heen hebben gelezen, maar ik kon geen aanvangstijd vinden. Maar het begint vast om 20.00u. Toch :?:

HaaJee schreef: Ik kan het gemist hebben en er over heen hebben gelezen, maar ik kon geen aanvangstijd vinden. Maar het begint vast om 20.00u. Toch :?:
:shock: In het allereerste bericht van dit topic staat het levensgroot! :lol:
ro schreef: A.s. donderdag 19:45 SooSlezing
Enne, 19.45u? Daar komt vast het academisch kwartier nog bij dus dan heb je met je 20.00u gelijk. :wink:

binnenkort maar naar Hans Anders idd. :oops:

Anders doe je die muts wat omhoog... ;)

Oh, was dat het?

Maar in elk geval, ik vond het een erg gezellig samenzijn met veel serieus gepraat over onderwijskundig Nederland. Wie gaat er binnenkort nog naar China?
Verder zijn er interessante ontwikkelingen met betrekking tot de Keiweek die het voor de GSV veel makkelijker maakt om te participeren in die week.

HaJee schreef: Oh, was dat het? Maar in elk geval, ik vond het een erg gezellig samenzijn met veel serieus gepraat over onderwijskundig Nederland. Wie gaat er binnenkort nog naar China? Verder zijn er interessante ontwikkelingen met betrekking tot de Keiweek die het voor de GSV veel makkelijker maakt om te participeren in die week.

Ondanks de zeer beperkte opkomst of misschien wel dankzij was het inderdaad erg gezellig.

Wist u dat de Keiweek in de toekomst ongeveer drie dagen gaat duren?

Vriend Niels
RJ schreef: [..] Ondanks de zeer beperkte opkomst of misschien wel dankzij was het inderdaad erg gezellig. Wist u dat de Keiweek in de toekomst ongeveer drie dagen gaat duren?

Wist u dat de Keiweek in de toekomst kei-drie-daagse gaat heten?
Maar als er zo weinig mensen waren, gaat de rector dan niet denken dat het aantal bestuursbeurzen nog wel omlaag kan... :)

nog meer??? :?

Zelden zulke representatieve polls gehad. Er waren nl precies 13 GSV´ers :)

Niettemin een gezellig en nuttig avondje. Bovendien heeft hij de belofte gedaan binnenkort eens rond een uur of 12 (al dan niet van tevoren aangekondigd) binnen te stappen bij ons op soos. Heb hem beloofd dat het tegen die tijd zwart ziet van de GSV´ers.

Een paar scherpe vragen uit de zaal:

  • u was er toch juist trots op dat Gn zo´n homogene stad is?
  • in China doen ze toch helemaal niet aan zoiets als PPSW?
  • ..
ro schreef: Niettemin een gezellig en nuttig avondje. Bovendien heeft hij de belofte gedaan binnenkort eens rond een uur of 12 (al dan niet van tevoren aangekondigd) binnen te stappen bij ons op soos. Heb hem beloofd dat het tegen die tijd zwart ziet van de GSV´ers...

Was inderdaad een beetje een ongelukkig tijdstip. Hopelijk ben ik er volgende keer wel bij dan.