Home
De GSV
Forum
Log in
Website
Actieve Discussies
|
Fotoalbum
|
Zoeken
|
Kalender
GSVnet forum index
->
Maatschappij en Politiek
Ga naar pagina
Vorige
1
,
2
,
3
,
4
,
5
,
6
,
7
Volgende
Vorig onderwerp
::
Volgend onderwerp
Op wie heb je gestemd/ga je stemmen?
CDA
11%
[ 11 ]
PVDA
6%
[ 6 ]
VVD
4%
[ 4 ]
CU
68%
[ 65 ]
GL
2%
[ 2 ]
PVV
0%
[ 0 ]
D66
3%
[ 3 ]
SP
1%
[ 1 ]
Lijst één
0%
[ 0 ]
SGP
0%
[ 0 ]
Partij v/d Dieren
1%
[ 1 ]
Piratenpartij
2%
[ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 95
N.B. Steendam
mijlpaal-1000
65
Status:
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 20:09
Onderwerp:
Is het dan geen probleem dat niemand van de PVV in de eerste kamer zit? Alleen al daarom lijkt het mij een onwenselijke partner.
C.A.
Webcie
Status:
Geplaatst: Vr Jun 18, 2010 20:31
Onderwerp:
Nee. Wetgeving waaraan, als het kabinet er eenmaal is, wordt gewerkt door deze 3 partijen bereikt de Eerste Kamer pas na de verkiezingen van provinciale staten komende maart. Tevens is de Eerste Kamer een stuk a-politieker en zal dus niet zaken blokkeren enkel omdat het van de PVV is. Tenslotte zou de Eerste Kamer in dat geval koren op de PVV-molen gooien wat betreft het herstructureren van het bestel, waar de Eerste Kamer zelf als eerste zal verdwijnen, en dat weten ze zelf ook.
get a life!
Status:
Geplaatst: Ma Jun 21, 2010 10:40
Onderwerp:
Fop schreef:
Ha, wacht nog maar even af. Mijn analyse van de ontwikkelingen: Verhagen heeft tegen Rutte en Wilders gezegd dat het CDA eerst nog even zijn wonden wil likken en zijn best wil doen niet gretig over te komen. Rutte gaat praten over paars (maar hij wil helemaal geen paars hij wil een kabinet met het CDA erin) als de besprekingen voor paars mislukt zijn zegt Verhagen dat het CDA ondanks de slechte verkiezingsuitslag zijn verantwoordelijkheid neemt (het land moet tenslotte bestuurd worden) en in now time is er een regeringsakkoord voor een rechtse coalitie.
Waarom ik dit denk? Het zou electorale zelfmoord zijn voor de VVD om met drie linkse partijen te gaan regeren en Rutte weet dat. Cohen wil geen VVD-CDA-PvdA coalitie (dat is sowieso ultimum remedium) en CDA en VVD hebben een sterke voorkeur voor elkaar en programmatisch liggen ze echt best dicht tegen de PVV aan. De PVV fratsen als etnische registratie zijn echt geen probleem, die worden gewoon van tafel geschoven.
Ik kan grotendeels met je analyse meegaan Fop (voor de verandering
)
Paars+ en VVD/PvdA/CDA zijn eigenlijk meer een Grijs I en Grijs II, van alles wat en daarmee helemaal niets. Daar wil Rutte geen premier van zijn, maar misschien zal hij wel moeten.
De sleutel van succes van de formatie ligt nu in handen van Cohen, bij alles waar CDA niet aan mee doet heeft PvdA het laatste woord.
super-guru
Status:
Geplaatst: Ma Jun 21, 2010 16:48
Onderwerp:
Iedereen die tegen een Paars+ coalitie is kan hieronder zijn handtekening zetten:
http://www.geenpaarsplus.nl/
mijlpaal-1000
Status:
Geplaatst: Ma Jun 21, 2010 17:52
Onderwerp:
Tegen Paars, hoe durf je? Ik ben voor Paars!
super-guru
Status:
Geplaatst: Ma Jun 21, 2010 22:37
Onderwerp:
Wat een onzin zeg, zo'n petitie. Deze partijen vormen samen gewoon een meerderheid, door de kiezer uitgemaakt. Beetje flauw om daar dan weer een petitie voor op te starten, ongeacht of de standpunten me liggen of niet.
Fleurke
mijlpaal-1000
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 14:34
Onderwerp:
Gesprekken paars plus stilgelegd
Job Cohen (PvdA) verklaarde daarop meteen dat hij niet bereid is te onderhandelen over een midden kabinet van VVD, CDA en PvdA, een combinatie dat de voorkeur geniet van Rutte. Het is aan Rosenthal om nu verdere stappen te zetten, gaf Cohen aan.
ben benieuwd....
H3nQ
mijlpaal-500
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 14:34
Onderwerp:
Paars + komt er toch niet schijnbaar...
http://www.nu.nl/politiek/2275543/gesprekken-paars-plus-stilgelegd.html
mijlpaal-1000
65
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 15:23
Onderwerp:
Quote:
Femke Halsema van GroenLinks zei te balen 'als een gieter'
Arnold
mijlpaal-1000
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 15:39
Onderwerp:
Haha, was mooi inderdaad. Gelukkig ook een bijdehandte journalist die haar er even op wees.
Overigens lijken me de voorstellen van Fop en Rinze onjuist. Het zou natuurlijk kunnen dat het uiteindelijk toch op een rechts kabinet uitdraait, maar zeker nu Cohen onderhandelingen over VVD/PvdA/CDA afwijst aast hij er waarschijnlijk op dat hijzelf nu iets mag proberen. Hoewel Cohen dan niet zoveel opties heeft natuurlijk.. Belangrijker is in elk geval dat alle opties vooralsnog steevast door één van de partijen worden afgewezen. De politieke wil is ver te zoeken, en dat lijkt me het grootste probleem op dit moment.
Fer
Webcie
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 15:49
Onderwerp:
en dan maar volhouden dat ze 'zo snel mogelijk' iets wilden hebben
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 15:58
Onderwerp:
Cohen kan wel willen, hij zal altijd het CDA mee moeten krijgen. Het CDA heeft nu totaal geen zin om te regeren, zeker niet met (een groter) PvdA. Cohen heeft hiermee in één keer de sleutel uit handen gegeven. Wat volgens mij onnodig was omdat het CDA een kabinet VVD/PvdA/CDA ook niet zou willen, hij had ook hen de zwarte piet toe kunnen doen komen.
Uiteindelijk zal er - als Paars+ er echt niet komt - een kabinet komen met als kern VVD+CDA. Aangevuld met of PVV, of D66, GL en CU.
op naar de duizend!
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 16:01
Onderwerp:
SJ schreef:
Wat een onzin zeg, zo'n petitie. Deze partijen vormen samen gewoon een meerderheid, door de kiezer uitgemaakt. Beetje flauw om daar dan weer een petitie voor op te starten, ongeacht of de standpunten me liggen of niet.
Mee eens, dit soort petities vind ik ook grote flauwekul. De formatie echter is ongemeen spannend, ik denk dat Verhagen zichzelf nu in een heel goede onderhandelingspositie heeft gemanoeuvreerd. Komen zijn kwaliteiten nogmaals naar voren.
epic fail
Jeruzalem
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 16:27
Onderwerp:
Nou, nieuwe verkiezingen dan maar? Als de hoge heren er niet uitkomen...
super-guru
Status:
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 17:23
Onderwerp:
Mee eens Rinze, maar een kabinet van VVD, CDA, D66, GL en CU (al deze partijen zijn nodig voor een meerderheid) komt er al helemaal niet. Er zijn volgens mij maar twee opties: VVD, CDA, PVV of een minderheidskabinet van CDA en VVD met gedoogsteun van PVV en/of SGP. Vooral deze laatste variant lijkt me erg interessant, maar hoe het ook afloopt het is iig een spannende formatie.
Nu aanwezig
Naar boven
GSVnet forum index
->
Maatschappij en Politiek
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina
Vorige
1
,
2
,